frumars

Alla inlägg under september 2010

Av Malin Mars - 30 september 2010 17:24

Köttfärsröra med banan till 1 person:

90 g färs

1 bit purjolök

1 morot

1 röd paprika

1 tsk olja

1 tsk curry

½ krm cayennepeppar

½ dl buljong

½ banan

kokt pasta tills du är mätt


Skär lök, morötter och paprika i mindre bitar och fräs i oljan. Tillsätt färs och låt allt steka i några minuter. Häll på kryddor och buljong, låt puttra i några minuter. Skär banan i skivor och blanda försiktigt ner i grytan. Servera med pasta och sallad.


Mycket enkelt och mycket gott. Fått innan hemma hos mamma och pappa. Och Håkan gillade detta med. När jag frågade han vad den får för betyg så sa han 5 av 3 så det får det bli :)


Malin


P.s Glömde ju och ta kort på den. D.s

Av Malin Mars - 30 september 2010 15:04

Idag kan jag ju inte påstå att jag har jobbat häcken av mig. Men jag ska som sagt inte klaga. Jag har haft min beskärda del av den stressiga delen på företaget.

Men det är ju snart ett minne blott denna stressen. Jag har ju försökt få tag i min nya chef och det har jag fått idag. Men jag blev inte mycket klokare av det. Vet inte vad som händer riktigt den 25:e. Jag ska dit och gå till vakten och säga att jag ska börja så ska dom möta mig och så får vi se sen. Och om Thailand sa han att jag skulle säga det då för annars kommer han glömma bort det.

Det löser sig alltid...dom kan ju inte säga nåt...


Nästa sommar så blir det konsert igen. Denna gången blir det Iron Maiden.

Hade velat se Sabatron nu i November med, men men det kommer säkert fler tillfällen.

  


Nu blir det matlagning...idag blir det viktväktarnas spaghetti och köttfärssås.


Malin 



Av Malin Mars - 29 september 2010 17:52

Nu tänkte jag köra igång en liten tävling här i bloggen med min lilla verksamhet som jag har vid sidan av som en liten hobby.

Oriflame är ett svenskt kosmetik företag som har allt för alla, män som kvinnor i alla åldrar. Man bläddrar igenom sortimentet och det är alltid något man hittar.


Nu tänkte jag lotta ut ett presentkort där man får handla vad man själv vill för 300kr i vilken katalog man vill. Vill man få katalogen i brevlådan fixar jag det, annars finns den på www.oriflame.se


Allt ni behöver göra är att skriva en liten kommentar i detta inlägget, och länkar ni till min blog och tävlingen i eran blogg och skriver vart, så vet man aldrig vad som händer.

Kom igen nu. Alla kan vara med. Tävlingen pågår till och med på söndag.


  


Ps. INTE samma tävling som på facebook Ds.


Malin

Av Malin Mars - 29 september 2010 17:27

Idag så blev det Fisk med paprika:


För en person igen....


150 g vit fiskfilé t. ex hoki

1 tsk flytande margarin

1 dl matlagningsgrädde max 4%

2 msk ajvar relish

2 msk riven ost max 17%

1 msk persilja, hackad

1½ dl kokt ris

½ röd paprika eller vad man gillar bäst

sockerärtor.


Smörj in en ugnsäker form med margarinet. Krydda fisken md salt och peppar, lägg den i formen. Vispa samman grädden och ajvar relish, häll det över fisken. Strö över ost och gratinera i ugnen på 225 grader i 20 min. Strö över persilja, servera med ris blandad med finhackad paprika och sockerätror.


Detta var det godaste hittills i denna veckan och väldigt enkelt att göra. Så betyget på denna rätt blir : 9


Är godare än vad det ser ut och vara   


     

Av Malin Mars - 28 september 2010 18:12

Idag kan jag inte påstå att jag har stressat på jobbet. Och jag förtjänar att kunna ta det lungt utan att behöva springa igenom ställerna. Då känns det som att man gör det mer ordentligt.

Var väl hemma lite efter lunch, så blev lunch hemma. Försökte få tag i han som ringde mig från Volvo förra veckan men han svara inte. Får se om han ringer tillbaka imorgon så jag vet när och var jag ska infinna mig när jag börjar.


Nu på eftermiddan så har jag varit hos tandläkaren. Och det såg ut som vanligt. Jag gillar verkligen inte att gå dit. Men det har väl satt sina spår när man fick springa där jämt när man gjorde operation och allt.


Nu händer det inte så mycket, ser på nyheterna nu. Dom har ju bekräftat att det är Elin som har blivit mördad. Och snart hittar dom väl killen som är försvunnen med. Det är helt sjukt att man ska behöva vara ännu mera rädd för att gå ut nu på stan. Nä, det får bli hemmakvällar. Och dom är oftast betydligt mer roliga.

Att man inte ens ska kunna säga ner och avvisa en jobbig människa utan att man ska behöva vara rädd för att denna idiot ska hoppa på spårvagn eller buss igen och sen hoppa på en när man går av och döda en....


Tankarna går till hennes familj....


Malin

Mat

Av Malin Mars - 28 september 2010 18:07

Dagens mat blev pastapaella:


1 person


2 dl pasta

1 dl kräftstjärtar

75 g kycklingkött utan skinn, tillagat

½dl gröna bönor

5 minimajs

10 cm purjolök

spenat, paprika


Värm kräftorna och kycklingen i en djup gryta. Tillsätt löken, bönorna och paprikan. Koka pastan samtidigt.

Lägg i spenaten och krydda efter smak.

Blanda ihop allt och severa direkt.



Var mycket gott och enkelt och göra. Mättande med. Så betyget på denna rätt blir : 8 av 10


Malin  

Av Malin Mars - 27 september 2010 19:34

Ja, jag känner mig helt matt i kroppen nu. Har väl chockat den, men jag tyckte det var bra tränat idag, inte direkt på humör. Men nu är det gjort.

Fast imorgon så blir det promenad innan styrkan hehe.


  


Håkan ska ju även sponsra mig med ett simkort. Och visst det är inte den roligaste träningen men det är den mest skonsammaste. Och man kan inte skylla på dåligt väder eller nånting annat.

Villkoret är att jag ska använda det bara.

Sen vet jag inte vad det är för träning på stenebygården...men ska kolla upp det.


Haft en lugn dag på jobbet idag, är lite ovant och inte få stressa, men jag löste det och få dagen gjord. Bilen blev städad bland annat.


Men nu är jag så trött så jag ska nog lägga mig och vila lite till Ullared innan jag somnar för idag. Dit ska ja den 16:e Oktober...kan vara skönt och få julklappar gjorda och så...


Ni får ha en bra kväll


Malin

Av Malin Mars - 27 september 2010 18:03

Lövbiffswok till 1 person 9 POINTS:


125g lövbiff

1 bit purjolök

1 dl gröna bönor

1 morot

1 klyfta vitkål

1 tsk olja

2 msk teriyakisås

1½ dl kokta nudlar


Strimla lövbiffen, purjo, morot och vitkålen. Hetta upp en wokpanna med oljan. Stek först lövbiff och sedan grönsakerna. Häll på teriyakisås och smaka av med salt och peppar. Servera med nudlarna.


Det vad rätt torrt detta. Och såg inte så gott ut. Men det gick helt klart och äta men som betyg på en 10 skala får detta : 6

 

Annars idag så har jag kört igång med träningen igen. Känns i kroppen nu med. Zumba är svårt men kul. Härlig musik men man får öva på sin koordination lite hehe.


Malin



Ovido - Quiz & Flashcards