frumars

Alla inlägg under februari 2011

Av Malin Mars - 28 februari 2011 17:41

Idag så har det faktiskt gått bättre än jag trodde på jobbet. Visst jag har varit hungrig men det tar ju ett tag för kroppen att ställa om sig och äta mindre och på andra tider igen. Jag har ju t.ex ätiti innan jag åkt till jobbet och sen på frukosten med. Men nu är det bara frukost på jobbet som gäller. Kör frökusar, magert smör, skinka, tomater och Keso. Så jäkla gott.

Man står sig fram till lunch i alla fall.

Och så mycket vatten som jag har druckit idag var längesen jag drack. Var väl Itrimtiden sist...


  


Idag blev det fruktig falugryta med mango och äpple. Mycket godare än jag trodde det skulle bli. Håkan betygsätter sakerna vi äter nu. Han gav det: 4 av 5.


Här har ni receptet....


4 portioner


400 g falukorv max 17% fett

2 tsk flytande margarin

200 g champinjoner, klyftade

2 små rödlökar, klyftade

2 små persiljerötter, tärnade

1 dl mango chutney

1 msk kycklingfond

1 äpple, skalat och tärnat

1 msk såsredning

½ citron, saft

700 g kokt potatis


Skär korven i 1*3 cm bitar. Hetta upp margarinet i en kastrull och bryn hastigt korv och grönsaker. Slå på 5 dl vatten och tillsätt mango chutney samt fond. Låt det koka i 20 min. Tillsätt äpplet och strö på redning, låt det koka i 5 min. Smaka av med salt, peppar och pressad citron.


Servera tillsammans med kokt eller pressad potatis och sallad.


12 points


  

bilden är nästan som den jag gjorde, glömde ta kort...men tänk er utan grädden.


Malin


Av Malin Mars - 27 februari 2011 11:49

Igår så gick startskottet för en nyare och bättre Malin. Jag hoppas kunna bli piggare och mer säker på mig själv istället för att må som man gör nu och strunta i allt typ.

Mötte mamma där inne och fick stå i en rätt lång kö, är tydligen flest som går och väger sig på lördagar.

Fick sätta mig ner och lyssna på vad hon gick igenom för dagen. Handlade om det är myt eller sanning att man kan gå ner genom att bara äta godis.

Och hon sa att äter man samma mängd godis som motsvarar 29 points (vilket man kan äta som minst när man går ner) så kan man gå ner..men man kan ju inte äta så mycket mer heller. Sen skulle kroppen må helt sjukt...och med tanke på hur mycket man får av annan mat av samma summa så börjar man tänka.


  


Vägde in mig...inget kul. Men det ska inte bli mer än så. Kan säga att det är 100+. Men nästa gång jag väger mig så ska det vara minus på den vågen.

Köpte lite böcker och sen lite micropopcorn och så.


När jag var frdig i stan så åkte jag hem och hämtade Håkan och sen åkte vi till Martin Ohlsson. Fick köpt lite, men man får jämföra med andra priser på saker, för så mycket billigare är det inte i alla fall. Fick tag i en sån bra skärbräda jag kan ha till Thaimaten nu med..får se om den ska behandlas eller nåt innan.


Hem och slappade resten av kvällen. Såg på Melodifestivalen. Linda Bengtzings låt var bra, men jag gillade Love Generation bäst.

Så nu är det bara och vänta på finalen om 2 veckor. Får väl se om vi samlas allihopa som vanligt igen..hade varit kul.


Idag så har jag börjat och äta rätt.

Frukosten var yoghurt och musli och ett äpple.

Lunch frökusar med Keso och skinka, mycket gott.

Middan blir hemma hos mamma.


Får sätta mig och planera maten för denna veckan, får ju se till och göra så jag kan ha med mig till jobbet med...nu jävlar!!!


Malin

Av Malin Mars - 26 februari 2011 06:00

Ja, så är man uppe innan tuppen även om man känner att man skulle behöva sova mer. Men jag somnade tidigt som vanligt. Känner mig tråkig mot Håkan, men lägger man sig i sängen och ser på tv så blir jag lätt trött. Vi får försöka vara uppe lite längre genom att sitta och se på tv i vardagsrummet.


              

Idag så ska jag ta och åka in till stan och träffa mamma. För idag så blir det invägning på Viktväktarna. Nu jäklar ska jag klara det. Innan semestern, om vi nu får nån, så ska jag ha gått ner minst 10kg igen. Och det kommer jag klara. Nu är vi ju två som ska gå på Viktväktarna, blir roligare om man inte är ensam.

Efter det så blir det och åka och handla mat till första delen av veckan och även till Martin Ohlsson, köpa på mig lite tårtkartonger inför framtiden.


Har ju fått en beställning hittills på en 20 års tårta, och jag vet precis hur jag ska göra den...ska bli kul. Nästa helg blir det ju bröllopstårtskurs...får väl ta med tårtan till jobbet sen hehe...är ju en söndag som den är.

Sen 2 veckor efter blir det och lära sig göra mer avancerade blommor till en bröllopstårta...ska bli kul och fixa igen...


  

Nu blir det och fylla på kaffekoppen och sen fixa ordning sig för en heldag med massa fix och trix.

Ha det bra där ute.


Malin


Av Malin Mars - 24 februari 2011 19:57

En dag kvar och jobba denna veckan. Herrgud vad det har gått snabbt.

Trodde det skulle vara segt och komma tillbaka men det har gått smärtfritt. Sen att man har helt underbara arbetskamrater gör ju det hela mycket enklare, då går man lättare till jobbet på nåt sätt...så dom är guld värda...


  

Förkylningen sitter kvar, snörvel snörvel. Men det börjar lätta lite tror jag.

  

Har ringt Sahlgrenska nu med, får se hur lång tid det tar innan vi får komma dit. Dom ska ringa oss och så får vi fråga dom frågorna vi har. Sen så skickar dom en remiss till donationsteamet antar jag, vi får se...är ju 1 år och vänta sen med....men det är osäkert med allt.


Nu ska jag lägga mig och se på tv, skriver mer i helgen kanske om det händer nåt roligt, eller jo. Ska ju väga in mig.


Malin

Av Malin Mars - 22 februari 2011 19:30

Ja, så har man jobbat två dar och det är lätt vad man kommer in i det igen. Fast sömnen är inte 100 för mig ännu. Men det kommer nog när man minst anar det, orkade i alla fall vara uppe till 21 ;P


Jävla hals, gör apont. Mest när man sväljer. Men det är väl så när man kommer hem och träffar massa människor igen och kalla vädret är inte kul.

Men snart är det helg  och då ska jag vila hehe.


Sitter och kollar på Halv åtta hos mig. Herregud vilka glasögon den ena i gayparet har hehe. Minna fick frågan på jobbet vad hon skulle bjuda på om hon var med i det programmet. Funderade med på vad jag skulle göra, vad som är mina esskort inom mat. Men jag vet inte helt...huvudrätten skulle vara kött i alla fall.

Vad hade ni hittat på om ni var med i det programmet?


  


Nä, nu ska jag kolla lite till här i den surfande världen.

Ha en bra kväll.


Malin

Av Malin Mars - 21 februari 2011 19:11

Ja, så är första dagen gjord sen semestern. Kan säga att det var lite segt. Men det är nog mest för jag precis som alla andra på jobbet är förkyld och hängig. Och sen så är jag inte inne i tiden ännu...men det kommer väl. Får vara vaken längre än halv åtta idag i alla fall.


Annars så är det bara bra. Lite sån dag idag då allt kommer ikapp en igen. Men det ska ju tas tag i snart. Några få steg i taget. Men man vill ju allt ska börja nu...


Nä, nu ska jag ta och kolla vidare här och så, skriver mer en annan dag.


  


malin

Av Malin Mars - 20 februari 2011 08:39

Nu när semestern, tyvärr, är över så är det dags och ta tag i en massa saker som man har skjutit upp och ta tag i tills man kom hem igen.


Det första som vi ska göra denna veckan är och ringa till Sahlgrenska så vi kan komma dit och att dom skickar en remiss till donaionsenheten. Vet inte hur man gör när man går till väga med det andra hållet...men det får vi nog besked om när vi kommer dit.


Nu på lördag har jag tänkt gå och skriva in mig på Viktväktarna med. Måste ju börja med det, ska även fixa träningskort nu med. Är visserligen förkyld men det är man ju inte hur länge som helst, för jag måste verkligen komma igång och röra mig.


Nu är det dags och ta tag i livet...semester kan man inte ha hela sitt liv heller.


malin

Av Malin Mars - 20 februari 2011 06:27

Så är vi hemma...och fy vad det är kallt ute. Och i våran lägenhet ska vi inte säga nåt om. Det är sjukt att man kan glömma nåt så fort. Men det ska väl gå att få upp värmen snart igen..


Hemresan gick bra. Vi fick flytta ihop i ett rum istället för att ha två. Jag och Håkan gav oss ut på en tempeltour innan vi åkte. När vi kom tillbaka hade vi lärt oss lite mer om staden Bangkok. Vi gick ut och kollade i ChinaTown. Och herregud säger ja bara...det var shopping längs med långa gator, och det fanns verkligen allt. Handlade en plånbok och lite skor.


Hem och vilade lite och sen gick vi och åt. Tillbaka till rummet och duschade och så. Packade klart, sen åkte vi ner och tog minibussen som vi hade beställt till flygplatsen. Checkade in bagaget och allt och sen var d bara och vänta. Efter att vi hade suttit på ett café kollade jag på tavlan över alla flighter. Där stog det att planet var försenat i en timma..suck. Så det var bara och vänta lite till.

Vid halv två fick vi gå på. Sen upp i luften. Fick lite mat och sen somnade vi. Sov faktiskt riktigt bra för att vara på ett flygplan så man blev ju inte helt slut sen.

Landade på Arlanda vid halv sju på morgonen svensk tid. Satte oss och åt en torr ostfralla (har inte ätit ost som pålägg på 3 veckor). Sen dags för upp i luften igen men bara 45 min.


Väntade på väskorna och pappa kom och hämta oss. Och vi fikade när vi kom hem, Dan och Theo kom med.

Resten av dagen var slö, hade gärnat träffat gänget men ingen av oss vågade köra för vi var rätt trötta. Beställde pizza och sen la ja mig i sängen en stund...men somnade...hörde inte ens att klockan ringde som jag hade satt och sa inte heller god natt till Håkan.

Vaknade 4...usch Jet Lag och trötthet är ingen bra kombi. Sov en timma till och nu e vi vakna och ska strax dricka kaffe.

Skänt och vara hemma på ett sätt, men man hade gärna stannat lite till om man hade kunnat....


Idag ska vi handla lite, sen blir det nog bara lungt. Imorgon är det ju jobb igen.


Ha en bra dag så länge.


Malin


     

Ovido - Quiz & Flashcards