frumars

Alla inlägg under december 2010

Av Malin Mars - 31 december 2010 07:56

Så är det snart dags och lämna 2010 bakom sig och blicka fram mot 2011.

Kommer väl springa förbi det året med.


Igår så gjorde jag färdigt förrätten, hoppas att den går att äta bara...men ska prova lite sen så man vet om man ska ha med den eller om man får göra om från ruta ett igen.

Vid halv fyra åkte jag och älsklingen och besiktade bilen. Den gick igenom, men det är lite med bromsarna som inte är bra, och det är konstigt i och med att den var på service för inte så längesen.


På kvällen blev det bara slappt och somnade rätt tidigt bägge två. Var ju inte ett skit på tv.


Idag så blir det slött framför tv:n innan vi ska åka till Gråbo. Dom andra ska åka lite pulka och så innan, men Johan ska ju åka med oss och han är nog inte klar tills dess, plus vi har ingen pulka hehe. Men vi kommer nog ikapp senare :P

Naglarna är fixade. Ögonbrynen är nopprade, förstår varför jag aldrig gör det men man kanske ska börja bli lite tjejig. Outfiten är färdig, som det känns just nu. Kan inte bli bättre än det är. Skumpan är på kylning och ja...nu kan det nya året komma.


Och kan inte säga det nog ofta. Detta året är fullt med massa utmaningar, och det ska bli skönt och kul och börja med dom två stora som står på tapeten för detta året...


Så gott nytt år på er där ute!


  

Av Malin Mars - 29 december 2010 17:03

Nu har jag köpt mina första smycket ur denna tuffa serien. Men det är ju farligt för man vill bara ha mer av dom och det är vissa saker man vill ha som kostar lite hehe...

Men det är nåt man får unna sig ibland.


    

Av Malin Mars - 29 december 2010 07:21

Jag ska försöka mig på och summera året och tänkte göra det genom en lista jag hittade:


1.Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort innan? Nej inte vad jag kan komma på, livet har rullat på som vanligt.

 

 2. Höll du några av dina nyårslöften: Nej ja gav upp som vanligt.

 

 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år: Nja, Ewa fick ju en liten trasselsudd i sitt liv som man kan se som en liten bebis.

                           

4. Dog någon som stod dig nära: Nej, inte nära men farmors syster gick bort. Hon har man ju vuxit upp med och varit med när man varit på landet.

 
5. Vilka länder besökte du: Sverige och Tyskland


6. Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011: Behöver nog inte skriva svaret på detta.


7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid minnas, och varför?: Oj det var svårt. Men det är nog midsommar och kräftskivan vi hade. Var lagom och umgicks med dom allra närmaste.

Sen även 20 November men för att det är en tråkig dag när vi fick beskedet.


          

 

8. Vad var din största framgång i år: Lärt mig långsamt och göra fina tårtor, bättre ska dom bli.

    

9. Största misstaget: Inget 

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig: Nej inte mer än förkylningar och influensa som vanligt.


11. Bästa köpet: Hmm inget jag kommer ihåg sådär.


12. Vad spenderade du mest pengar på: Hemmet


15. Gjorde någonting dig riktigt glad: Mina år den senaste tiden har alltid varit bra, för ja har dom bästa runt mig kan inte säga det för sällan


16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2010: Finns alldeles för mycket och välja på så kan inte säga nåt.

 

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år: Det väger upp varandra typ. Jag är ju alltid glad och skrattar men jag har nog skrattat som mest sen den 25 Oktober. Herregud. Har nog aldrig haft så roligt på jobbet som jag har nu.

    


18. Vad önskar du att du gjort mer: Inget, allt har haft en jämn nivå

 

19. Vad önskar du att du gjort mindre: Grubblat och tryckt ner mig själv med vikten.


20. Hur tillbringade du julen: Först med min familj hemma hos Dan och sen hos Håkans familj på kvällen med massa god mat och många skratt.

      

22. Blev du kär i år: Är jag alltid i min lilla man, men blev nog lite kär i lilla Herkules hehe


23. Blev du arg i år: Ja, det blir väl vem som helst när man blir hotad för man skriver vad man vill? Och det gnager i mig ännu ibland.


24. Favoritprogram på tv:
Hollywood Fruarna om man nu ska välja nåt


25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året: Ja och ni vet vem.

 

27. Största musikaliska upptäckten: Inget speciellt

 

28. Något du önskade dig och fick: Nope inte det jag önskar mest...


29. Något du önskade dig men inte fick: Samma som ovan
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Bjöd hem den närmaste familjen på middag.


32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre: Om jag hade haft kvar motivationen så hade jag nog klarat vikten, men det ska jag göra 2011.

 

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2010: Min vanliga

 

34. Vad fick dig att må bra: Mina vänner och min nyfunna hobby

 

35. Vilken kändis var du mest sugen på: Hehe pojkarna i Twilight


36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest: Är inte så engagerad..


37. Vem saknade du: Ingen speciell


38. De bästa nya människorna du träffade: Nya arbetskamraterna


39. En värdefull läxa du lärt dig i år: Hur dåligt än livet kan vara just nu så kan det bara bli bättre

.
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: It's my life and it's now or never, I ain't gonna live forever.

  

 

  

 

Malin

 

Av Malin Mars - 29 december 2010 07:06

När man är ledig så springer verkligen dagarna fram. Man behöver inte göra så mycket ändå så går tiden så fort.

Igår hade jag en lite shoppingtur för mig själv när jag hade tvättat klart. Blev en sväng till IKEA där jag köpte en ny del av bokhyllan som vi har istället för det vitrinskåp vi har så det är samma "stil" på det mesta i rummet.  Kollade på en skänk men men jag tror det bara ser dumt ut om man stället en sån i vardagsrummet. Får bli när man har lite större rum hehe.


  

Blev en tur till Backaplan med där jag handlade lite till Håkan då han inte hinner själv och han ville jag skulle göra det. Handlade även lite bubbel och så med så nu är det klart till nyår.

På kvällen åkte vi hem till mamma och pappa och åt middag.


Idag så ska jag städa. Det måste göras idag. Och vill ju ha någolunda rent när man inleder det nya året.


Ja, det är det som händer hos Malin idag. Hoppas ni andra har lika roligt som mig :P


Malin

Av Malin Mars - 28 december 2010 07:18

Om 31 dar är det dags och börja packa väskan och dagen efter består av många flygtimmar fram till våran destination Bankok.

Men ska bli så skönt och komma iväg. Och ska bli kul och åka med andra än bara oss med, det har sin charm med men roligt med sällskap med.


Resfeber har jag inte fått, kommer väl sen. Efter alla helger nu ska jag prova och provpacka en gång så man inte står där sen och tänker hur sjutton ska jag få plats med detta?

Sen behöver man inte så mycket med sig. Går snabbt och tvätta och sen är det inte dyrt med kläder där. Men man vill inte släpa på en massa heller...får köpa en extra väska där ner hehe.


Men ska bli så skönt och komma igång, och sen kommer jag försöka uppdatera i min resedagbok men adressen dit kommer senare...


  

Av Malin Mars - 28 december 2010 06:48

Härligt på ett sätt och vara vaken såhär dags. Dagarna blir lite längre.

Idag så blir det tvätt nu på morgonen. Ska se om jag kan möblera om lite med...men samtidigt så måste man ha lite hjälp men ska se om vi kan få plats med det jag tänkt..


Igår så var det lugnt på dagen. Satt mest framför tv:n och datorn. Hamnade med ögonen på Tyra Banks Show. Och det handlade om barnlöshet. Och man är glad att man bor i det landet man bor. I USA får man betala från 10 000 dollar= 70 000 kr. Här får man ju hjälp från landstinget, i alla fall när det är det problemet som vi har. Så man ser lite posetiva saker hela tiden. Måste man göra annars går man ner sig mer i onödan.



Jag börjar nog få rätt tanke sätt med min kropp har jag märkt. Jag gillar inte vad jag ser men det ska inte bli värre. Det kan bara bli bättre och jag känner att det kommer bli en rolig resa på vägen dit. Sen att jag har mamma med på resan är bara ännu roligare. Blir och skriva här sen om det.

Ska sätta mig och göra min matlista för 3 veckor nu idag under tiden som tvätten som ska göras idag.


   


Vad har ni för planer?


Malin  

Av Malin Mars - 27 december 2010 07:25

I brist på annat så skriver jag ett inlägg till idag. Även om jag är ledig så sover jag inte för det, men jag har sovit mina timmar som jag behöver..

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, om jag ska ge mig ut på rean eller vad jag ska göra. Har ju fått lite presentkort och så.


Sitter och kollar på IKEA och Jysk bland annat. Hade velat haft en skänk och fått bort lite glas och min servis typ. Men tror det ser dumt ut och ha en precis innanför altandörren. Vi får se.  Funderar på att köpa ett sånt vitrinskåp vi har i bokyllan och byta ut det gråa så det är lite samma färger i hela rummet...Har ju lite tid på mig. Men mer förvaring behövs här...

  

Nyårskläderna är klara, men ska se om man kan hitta lite glitter...

Typ detta:

  

Vi får se vad man hittar på.

Hehe blev nog lite och titta på ändå. Nu ska jag ta och plocka lite här och sen göra ordning mig så blir det nog en tripp till Allum.


Malin


Av Malin Mars - 26 december 2010 07:57

Ja efter nyår ska jag och mamma köra igång med Viktväktarna. Likabra och börja innan Thailand även om jag ska njuta under semestern. Men sen är det ju bara och fortsätta när man kommer hem så man inte går och skjuter på det ännu mer.

Så ska kolla igenom mina kokböcker jag har här hemma från Viktväktarna och göra matlista för varje dag. Blir ju även och äta bättre frukost på jobbet men det ska inte vara så svårt.


Denna kokboken fick jag i julklapp av mamma och pappa. Massa gott i den som jag ska prova.


  

Nu ska jag inte ge upp, och det är ju lättare om man har någon som gör samma sak med.


Och träning ska bli gott och komma igång med också. Behöver det för att skingra mina tankar som kommer och går hela tiden...


Malin

Ovido - Quiz & Flashcards