frumars

Alla inlägg under november 2010

Av Malin Mars - 30 november 2010 19:36

Då är tisdagen snart till ända. Det går allt i en väldans fart detta. Varit som vanligt hela dagen. Är inte så spännande på vardagarna. Så jag skriver inte så mycket mer om det.


Haft min bror och Theo här nu på kvällen. Han är för söt den lilla killen. Har älskat honom sen den första dagen han kom hem från BB och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.


    

 



Imorgon är det december. Och bara 24 dar till julafton. Ska bli mysigt och vara med familjen Mars. Ska sätta mig och spåna på vad jag ska baka med...har en bild i huvet men får se om det blir det...


Tråkigt inlägg men kände jag måste ju fortsätta när jag skriver varje dag.


Ha det bra


Malin

Av Malin Mars - 29 november 2010 18:34

Nyss kommit ut ur en varm och härlig dusch. Känns ännu skönare nu när det är så bitande kallt ute. Hade det inte blåst så hade det inte varit så farligt tror jag.


Varit en ok dag på jobbet idag. Kunde gått illa ett tag men vi fixade det.


Nu när här hemma så har det bara varit lugnt. Skönt med såna kvällar med.


Blir strax och göra mackor och sen bara vara. Beställt lite saker från Oriflame..alltid lika kul och få en låda hem.


Imorgon är det en stor dag i mitt liv. Men vad det innebär tänker jag inte skriva här. Så det så ni två som ska ha reda på allt om mig...


Malin

Av Malin Mars - 29 november 2010 05:19

Så är det måndag och en ny vecka.

Är lite kallt här hemma men det är det ju alltid innan kroppen fått rätt temperatur. Är nog lite skillnad ändå med dom nya fönstrena, fast inte mycket.


Fick frostat av frysen igår äntligen. Håkan har sagt vi får göra det, men det här VI existerar inte...men det är jag själv som har gjort det så.

Köpte oss en ny kaffemaskin med. En tassimo. Riktigt gott kaffe. Beställde fler såna kapslar från nätet, fick ju ett presentkort på 200 så var likabra och använda, bland annat lite te och så. Får se hur det smakar.


  

Får ju köpa lite nya koppar med så man kan göra riktig cappucino och espresso om nu någon kanske vill ha det någon gång. Men det är bara speciella personer   

Kanske ska kolla på det på lördag när jag ska till Ullared. Blir inte så länge med jobbet på fredan, om det nu blir överhuvudtaget. Gillar inte och vara ute på stan längre..känns inte säkert.

Men blir i alla fall tidigt på lördan. Får se om Håkan vill åka med, annars åker jag i ensam bil. OM inte Dan åker med mig istället för mamma och pappa..

Vi får se.


Ha en bra måndag

Malin

Av Malin Mars - 28 november 2010 08:10

Ni som vill ge bort lite lyx eller kanske själva unna er det utan att bli ruinerade, det är dags och beställa era saker om ni vill ha det innan jul.

Finns många fina paket och fynda och nåt för alla.

Så kika in i katalogen på hemsidan, www.oriflame.se


Hör av er till mig sen om det är något ni finner av intresse..


  



Malin

Av Malin Mars - 28 november 2010 06:24

Så är det dags att tända det första ljuset. I år har vi ingen traditionell ljusstake utan vi kör på en med värmeljus i istället. Det blir lika bra tycker jag, och lite värme med.

  


Allt som ska vara uppe tills idag är uppe, har även bytt ut lite. Tror Håkan är lite trött på mig som ska fixa nytt hela tiden. Men jag skulle kunna julpynta hela tiden. Jösses, tänk sen óm man har ett hus och pynta. Då har jag och göra, men det är ju bara kul.


Igår så var jag ute på en shoppingrunda efter mitt pepparkaksbak. Åkte till Rusta och köpte en ny ljussak som jag ska sätta på väggen på altanen, en resesäng som emelie och pontus har som är käck, och man slipper sova i soffor eller luftmadrasser på golvet när man åker iväg och ska sova över hos någon nångång. Typ den 18:e. Köpte även en extra dörrmatta och ha och ställa dom blöta skorna på, tidningar blir så äckliga efter ett tag.

Sen blev det en sväng till Plantagen och där köpte jag 2 julstjärnor till mina krukor i vardagsrummet och även två julstjärnor på fot( lampor) och ha i fönstren i vardagsrummet.


Hem och vände och upp och hämtade Alicia. Gud vad barnen runt oss växer fort. Och hon pratar så tydligt och man kan verkligen ha en diskussion med henne. Lite lillgammal hehe. Hem till Anna där Håkan har hjälpt till och måla. Vi åt tacos igen men det var lika gott igår som i fredags. Sen så kollade vi på Så mycket bättre. Var väl sådär bra igår. Men gillar ändå det programmet.

Hem och la oss i sängen och kollade lite på tv.


                                 

Sen så skulle jag försöka somna men det var ju lugn i helvete. Dom ovanför oss skrek och gapade och slängde saker på golvet. Vet inte vad dom höll på med men det lät inget vidare. Var så nära och gå upp från sängen och ringa polisen för det lät ju typ som en man höll på och skada dom två pojkarna som bor där uppe. Lät inte som deras mamma som bor där var hemma...ska fråga henne om jag ser henne vad som hände och att jag var på väg och ringa polisen. För det är inte första gången...är väldigt lyhört i dessa lägenheterna.


Idag så ska vi åka ut en sväng och kolla på en ny kaffebryggare då våran vi har har gett upp med måtten...får se vad det blir. Annars är det nog en lung och skön söndag.


Ha en mysigt 1:a advent!


Malin

Av Malin Mars - 27 november 2010 06:19

Ja, nu har jag pyntat lite här med...bättre blir det inte hehe

Av Malin Mars - 27 november 2010 05:56

  

Sitter här i tystheten...i alla fall är det tyst nu för Håkan har snarkat nåt så in i...och jag kan inte sova i sånt ljud. I alla fall inte på morgonen när man inte sover så tungt. Så störande.


Sitter och planerar mitt bakande. Blir pepparkakor idag, som jag sen ska dekorera imorgon tänkte ja. Även försöka mig på Rocky Road.

Helgen vid lucia blir det lussebullar.


Annars idag blir det och åka och kolla på Rusta på en ny ljussak på altanen. Sen hem till Anna på eftermiddan. Mer än så är det inte planerat. Skönt och ha det lite öppet med.


Malin

Av Malin Mars - 26 november 2010 19:26

Idag fick jag ha sällskap i bilen på morgonen av min svägerska Anna. Lite onödigt att man tar 2 bilar från samma ställe.

Flutit på bra idag. Fick besök av högsta hönset idag med. Leif Johansson. Och han gick in på linen utan skyddsskor...illa illa...men ingen som vågar säga till han heller.

Gick hem lite tidigare idag då vi var klara tidigt. Är ju trots allt fredag.


Var bara hem och vänta typ. Vi åkte till Coop och handla lite. Blev lite julsaker, spel till Håkan och mat då.

Ätit tacos här hemma...vilket vi säkert får imorgon med, men det är ju så gott så det gör inget.

Är riktigt slö nu. Imorgon ska jag baka pepparkakor och sen hem till anna. Håkan ska måla hela dagen...


Nä, mer orkar jag inte skriva idag


Malin

Ovido - Quiz & Flashcards