frumars

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Mars - 31 maj 2011 20:34

Idag så är det 3 år sen på datumet som jag och Håkan blev man och fru. Känns som det var igår som man var pirrig och hade fjärilar i magen. Men så är det inte.

Fast jag känner mig lika kär och är sååå lycklig med min lilla man. Även om vi har saker och gå igenom framför oss så vill jag inte byta det mot nåt annat i mitt liv. Så länge jag har min Håkan så kommer vi klara allt ihop.


Älskar dig!


 

Av Malin Mars - 29 maj 2011 19:46

Jag är riktigt dålig på att skriva här. Men det är verkligen inget som händer på ett tag och då känner jag att jag inte behöver eller orkar skriva nåt. Fast nu idag så kände jag att jag får skriva lite i alla fall.


I fredags efter jobbet så åkte jag ner till Angered för det var dags för klippning. Jag har ju sagt att jag ska vänta men kunde verkligen inte göra nåt med mitt hår.

Och Hala är den bästa där nere, kommer inte gå till nån annan än henne.

Såhär blev det


     

Igår så var vi lite hundvakter för Herkules på morgonen. Ska passa han över nästa helg med. Är så mysigt och ha den lilla krabaten här, så lätt och göra med.

Fixade även lite dekor till min tårta som jag har lagt upp på min hemsida.

www.123minsida.se/marscake


Var utgång med jobbet på eftermiddan. Jag träffade en kollega nere i Angered. Och vi tog vagnen till Kungsportsplatsen. Mötte dom andra och gick till Ritz och åt brunchbuffé och tjötade allmänt.

Sen vidare i regnet och mötte upp resten av gänget på Liseberg. Vi skulle gjort 5 kamp men det blev och sitta på tyrolen.

Efter det så var det vidare till mitt slutställe Vasastan. Var väl trevligt så, men jag fick väl en knäpp och kände mig verkligen utanför. Försökte komma in i konversationer men det gick inte....så då kände jag att jag åkte hem. Dom ville jag skulle vara kvar men enveten som jag e så gick jag till vagnen och åkte he,. Var väl hemma till 24. Rätt skönt det med, men skäms lite för hur jag betedde mig och kände mig. Men men sån är jag ibland....


Ny vecka....3 dars jobb. Gött. Kommer ju inte vara så ångestfullt och gå till jobbet imorgon...lite kanske men inte så mycket. Och veckan kommer gå fort. Blir lite bak denna veckan med då jag ska göra lite prover till en kollega som han får ta med hem och smaka på cupcakes och bestämma vad dom vill ha för smak och typ på sitt bröllop.


Nu blir det sängen, ren bäddat å det är så gott och krypa ner i....

Ha en bra kväll där ute.


Malin

Av Malin Mars - 24 maj 2011 19:54

Ja, halva veckan har gått igen...shit vad tiden går snabbt. Och snart är det helg igen.

Denna helgen kommer flyga fram med, för på lördan blir det utgång med jobbet. Vi kommer träffas redan kl 14...för brunch. Och sen blir det femkamp. Fast jag kollade på vädret och det verkar som om det ska bli regn ju och då känns det ju sådär kul och gå på Liseberg. Fast det blir ju vad man gör det och jag är helt övertygad om att det kommer bli grymt kul med denna underbara avdelning.

Söndan kommer man nog vara lite trött :P


Annars händer det inte så mycket. Kommit igång med min träning lite smått igen. Och det känns skönt. Måste verkligen röra mig för att bli piggare med.


Ja, det var väl det jag ville skriva lite här. Nu ska ajg kolla vidare på cupcakes som jag ska ha som inspiration till bröllopet som ska vara i augusti som dom beställt detta till. Ska göra lite prover som dom får smaka på...


  Malin

Av Malin Mars - 23 maj 2011 05:10

Här tänkte jag samla allt som har med mina tårtor och göra...får se om jag får ihop det eller om det kommer stängas ner.


den är under uppbyggnad ännu bara..


www.123minsida.se/marscake


Av Malin Mars - 22 maj 2011 09:58

Så närmar sig slutet på denna helgen med. Lite skönt på ett sätt då igår var en hemsk dag och är nog inte riktigt återhämtad av den heller. När det blir stress på bara några timmar så blir allt jag gör bara kaos. Så idag ska jag försöka lugna ner mig så mycket jag kan. Och det kommer inte ta så lång tid tror jag. Sällan jag blir stressad men när jag är inställd på en viss tid så planerar jag varje steg i vad jag än gör efter den tiden. Och då blir det bra med, men igår blev det bara kaos...


Vi ska ut och kolla på lite saker till trädgården tror jag idag och sen även ut till mamma och pappa och lämna en parfym som blev fel när mamma beställde från mig från Oriflame. Har bläddrat i dom kommande katalogerna och det är väldigt mycket jag vill ha hehe.



Jag får se om jag ska göra en tårta till nästa helg..beror på om nån av vissa personer är hemma och inte jobbar ;P


Nu ska jag göra mig klar för och åka. Hoppas ni får en bra dag där ute trots det gråa vädret.


Malin

   
Av Malin Mars - 21 maj 2011 15:15

Jag trodde jag hade koll på läget och att jag skulle ha bra med tid på mig. Men så blev det inte. När jag blev klar med bottnarna så kände jag att puh nu kan jag slappna av lite.

Men så blev inte fallet för jag fick ett sms som sa att jag behövde vara tidigare i lokalen...så det blev och gå upp tidigt i morses och fylla tårtorna och göra en massa massa rosor.


Åkte och vägde mig emellan och sen bara fortsatte med tårtorna. Fick täckt dom i alla fall och sen packat in i bilen och åkte iväg. Sen försökte jag få det så rakt och jämt och kunde och dölja det jag kunde me. men det blev inte alls lika bra som jag hade velat om jag inte haft denna tidspress på mig.


Men det blev väl ok...men finsn mycket jag kunde gjort bättre på tårtan. Men nu har ja lärt mig vad jag behöver och hur jag ska göra nästa gång....

Såhär blev dom...


    Lite skavanker här och där men det får man leva med. Nångång blir dom som jag vill dom ska bli helt och hållet...


Malin 


Av Malin Mars - 19 maj 2011 18:40

Ja, nu har man jobbat färdigt för denna veckan. Men har ju som sagt fullt upp ändå.


Sitter och kollar på dom två olika studiosarna i staden som tar bilder...modell för en dag. Men det är ju svindyrt och få med sig bilder hem sen.

Och jag har ju Madde som är ännu bättre och som jag kan slappna av med lite mer.

Bara det med idéer och så.

Får ta och slå våra kloka huvuden ihop hehe.


 

Jag för 2 år sen....lite rundare än nu men ändå lite söt hehe


Vill våga och leva ut lite och spexa. Vet att jag kan om jag bara tar opch vågar hihi. Man gör ju bara bort sig för sig själv och Madde :P


Vi får se


Nu ska jag ta och bara vara.


Malin

Av Malin Mars - 18 maj 2011 17:36

Ja, så är snart denna jobbveckan över. Fredag är ju en gul dag och jag ska vara ledi då jag har fullt upp både fredag och lördag.

Hade dock behövt övertiden, men det kommer ju fler tillfällen. Är roligare och göra tårtor med hehe.


 


Försöker få ihop en hemsida men det är svårt. Vet inte riktigt hur jag vill att den ska se ut. Men vill ju samla allt på ett ställe som har med tårtorna och annat och göra. Vi får väl se om det blir verklighet nångång.


Trist väder det är ute. Men hoppas det vänder till midsommar och sånt sen. Och framför allt på semestern. Så man kan sitta och mysa i Köpenhamn och även på altanen.


Nu ska jag duscha och sen är det dags för en botten till :P


Malin

Ovido - Quiz & Flashcards