frumars

Alla inlägg under september 2011

Av Malin Mars - 30 september 2011 05:23

Idag blir det bowling med jobbet. Ska bli så kul och komma ut och lufta sig lite, även om jag inte är sånt stort fan av att vara ute på stan. Men detta ska bli kul. Har ju dom bästa kollegorna man kan ha så det kan inte bli annat än perfekt hehe.


Ha en bra fredag


//Malin

 
Av Malin Mars - 27 september 2011 20:16

Jag mår så jäkla bra. Allt känns bara possetivt. Jag tar allt med en klackspark typ.

Fast jag kan ju vara seriös med....men det är roligt att gå till jobbet, har inte samma känslor där alls för något eller någon. KÄnner mig stark mot det mesta.

Jag ser mer och mer på mig själv vad som händer, kroppen blir mer och mer fast...bara magen som är kvar men den tar ju längst tid med...


Jaja imorgon kommer jag ha ont, tränade idag med. Och la på liiiite till. orkade inte allt men känns ju mer i kroppen idag är igår. KOmmer ha ondast i armarna tror jag hehe. Bra med det jobbet jag har.


Inte ett skit på tv heller. Så somnar väl tidigt idag med hehe.


//Malin

Av Malin Mars - 27 september 2011 05:25

Så är det tisdag morgon. Vaknade innan klockan som vanligt. Fast först vaknade jag 24 inatt men då ska jag inte gå upp :P

Har ett rött öga med. Hade det för 2 veckor sen med, men då var det det andra. Så det får bli glasögon och vila ögonen lite idag.


Tränade igår, skönt. Dock ger jag upp för snabbt, jag hade säkert orkat alla repetitioner. Jag får bara ge mig fan på det. Men det nya programmet är jobbigt med. Får se om man får träningsvärk senare. Är jag hemma i tid och hunnit äta och så så ska jag träna vid 18, annars blir det imorgon efter make-up kursen.


Kollade på Barn till varje pris på 1:an igår. Var intressant. Och det är skönt att det finns dokumentärer som även visar denna sidan. Då är det ännu mer verkligt att man inte är ensam med detta. Paret som hade samma problem som oss stämde in på oss så bra. Måste ta och ringa till Sahlgrenska nu efter Turkiet och se vad som händer...

Och när man såg den ensamma tjejen som har åkt fram och tillbaka till Danmark så föll dom tankarna längre och längre bort...för det känns verkligen inte som nåt för oss. Men det finns där i alla fall.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen blir det och köra den roliga vägen till jobbet....att vägar kan bli så tråkiga....


 

//Malin

Av Malin Mars - 25 september 2011 16:53

Detta är nog det goaste receptet jag kommit över sen jag började på Viktisarna. Och den är väldigt enkel och göra och fruktansvärt mättande.


Räcker till ca 8-10 pers, om man tar små bitar  


Degen:

4 dl mjöl (jag har fullkornsmjöl då det mättar mer och blir inte lika torrt)

2 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

50 g lättmargarin

1,5 dl lättmjölk


Fyllningen:

500 g nötfärs, max 10%

1 msk olja

1 lök

1 påse tacokrydda

2 vitlöksklyftor

1 dl vatten

3 stora tomater eller en ask med pärltomater

2 dl lätt creme fraiche

4 msk lättmajonäs

2 dl riven ost


1. Sätt ugnen på 200*. Blanda ihop margarinet och dom torra ingredienserna.

2. Häll i mjölken och rör ihop till en slät deg

3. Tryck ut i en smord pajform med lite högre kanter. Förgrädda inte!

4. Skala och hacka löken.

5. Stek köttfärsen och löken, pressa i vitlök

6. När köttfärsen är stekt så tillsätter du tacokryddorna och vattnet.

7. Låt puttra tills vattnet är borta.

8. Häll i pajskalet.

9. Hacka tomaterna och lägg över köttfärsen.

10. Banda ihop creme fraiche, majonäs och osten och bred ut över tomaterna.

11. Grädda i ugnen i 12-15 min tills ytan har fått fin färg

12. Servera med en god sallad, hckade grönsaker, salsa eller nachochips till pajen (ej medräknade i pointsantalet)


9 points/ portion.



Tyvärr ingen bild men den här är såååååå mumsig. Nåt för dig Natta jag lovar ;P Bättre än kycklingspajen


//Malin 

Av Malin Mars - 25 september 2011 07:42

Så är det söndag. Man behöver verkligen inte göra mycket för att man ska få helgerna att flyga förbi. Men det är skönt att kunna ta det lunt med utan en massa måsten. Bättre och göra det i veckan.


Väntar på att jag ska få förkylning snart. Det kommer alltid när jag kommit in i träningen mer. Kroppen gillar inte och vara nyttig tror jag hehe...

Igår var det promenad bara, var nästan så jag tog en till på kvällen när jag inte hade nåt och göra. Men tänkte samtidigt att jag ska träna idag, nu på morgonen blir det promenad och senare på eftermiddan blir det Bodypump igen. Ska prova och lägga på 10 kg på benövningarna. Är grymt jobbiga kombinationer på det nya programmet så man lär ju få träningsvärk. Men jag vill ju ha det för då vet jag att det har tatt ordentligt. Lite sjukt hehe.


Mätte mig igår. Större delen av kroppen står på +-0. Men när jag mätte mig runt magen så har det minskat 4 cm runtom. Och det märks. Är skönt och kunna se ner och se sina fötter och inte sin fula mage. Mätte även överarmarna, där har det varit lite slappt. Men nu är det mycket fastare och det är inte konstigt för det har minskat 4 cm runt om där med. Är roligt och se såna resultat med och inte bara hänga upp sig på vågen.

 

Nu är trädgården bortstädad typ på altanen. Är ju ingen risk att man sitter där ute mer.

Bara köpa lite ljung så det är lite liv där ute i stöket dom har gjort när dom ska göra om utsidan, om dom nu nånsin börjar.


Nä, nu är det dags och klä på sig och sätta i öronpropparna med musik och ut och gå.


Ha en bra dag där ute


//Malin

Av Malin Mars - 24 september 2011 17:42

Får börja med detta igen, då det finns lite önskemål från några av mina söta läsare :P


  2 port

 

250 g fläskfilé

1 scharlottenlök

1 vitlöksklyfta

6-8 färska champinjoner

2 tsk flytande margarin

1 ½ msk tomatpuré

½-1 msk osötad senap

1 dl matlagningsgrädde max 4%

2 port ris tills du är mätt

broccoli i buketter


Koka ris och broccoli. Strimla filén, finhacka lök och vitlök. Dela svampen i 4 bitar. Fräs lök och svamp i 1 tsk margarin. Lägg över i en gryta. Stek filén i resten av margarinet, krydda med salt och peppar. Lägg över i grytan. Lägg i tomatpurén, senap och grädden. Låt sjuda i 5-10 min, smaka av med salt och peppar. Servera med ris och broccoli.


Eftersom jag hade sallad till så hoppade jag över broccolin. Men det var jättegott. Lite biffstroganoff över det och lagom med smak av senap. Dubblade det dock för att få en extra matlåda och ha senare.


12 points

Av Malin Mars - 24 september 2011 13:41

Varit och vägt mig idag och vågen visade ner 0,7kg denna gången.

Och det känns bra. Känner mig ju mer smal nu än för ett tag sen. Och börjar även se att mina muskler blir fastare och så.

Och det gör att man känner sig bra helt och hållet. Vet inte alls vad som gör att jag mår så bra, eller jag har väl mina aningar kanske...och det tänker jag hålla för mig själv så jag kan plocka fram när jag känner att dipen är på väg igen.

Och även spela ut med denna känslan jag har i kroppen och inte låta nåt ta över mer eller mindre inom mig.


Var ute en sväng förut och kolla lite. Och nu har jag röjt bort lite på altanen så det är klart för vintern/hösten. Är väl inte direkt nån risk att man kommer sitta där ute mer i år.


Nu är det fotboll här hemma. Ska väl komma på lite bra låtar på youtube och kolla på så går det väl en timma där. Sen får jag se vad jag hittar på. Kanske blir en promenad till idag, gick ju en i morses. Eller sprang med.


Hoppas ni andra har en bra dag precis som mig.


 

// Malin

Av Malin Mars - 22 september 2011 21:00

Jag vet inte vad sim gjort det och det behöver jag inte veta heller.Men mitt självförtroende är uppe igen. Och jag ska ha kvar detta. Mår så mycket bättre av det!Detta är jag, inte den nere personen. Börjar jag klaga igen hoppas jag nån skäller på mig ;)//malin

Ovido - Quiz & Flashcards