frumars

Alla inlägg under januari 2011

Av Malin Mars - 30 januari 2011 16:09

www.resdagboken.se


Marsgirl


svårt  att ladda upp bilder men ska försöka imorgon igen.

Av Malin Mars - 28 januari 2011 06:27

Inatt har jag sovit sådär. Resfebern har väl kommit smygandes på mig ändå. Vet inte om det är oro eller om det är förväntan, är säkert bägge två

Gick upp 5 idag. Kanske är bra, så man kanske kan sova en liten stund på planet i alla fall men det tror jag inte att jag kommer göra. Är för mycket ljud och surr hela tiden.

Men det ska bli otroligt skönt. Och att slippa och gå ut i kylan och skraoa bilen känns lite mysko idag, men mysko på ett skönt sätt.


Nu blir det bara inlägg på resedagboken.se och Marsgirl.

Vill nu skicka sms så är det Håkans nummer som gäller.


Ni får ha det bra här i kalla Sverige så länge. Så ses vi utvilade och glada om 3 veckor igen.


  

Malin

Av Malin Mars - 26 januari 2011 19:34

Ja, nu är det bara imorgon kvar och jobba. Inga fler styrväxlar eller battlådor och sätta fast på 3 veckor.

Känns lite mysko faktiskt ännu. Som om det inte är sant att vi ska åka iväg. Men det ska vi allt göra.

Allt är färdigpackat i stort sett och bara lite plock kvar.

Känns bra och ha koll på det mesta nu och slippa packa om och sånt.


Annars så mår jag väl ok. Det är en del som är dags och ta tag i sen när man kommer hem. Men att kunna vila upp sig nu och bara vara gör ju att man samlar energi till att orka med det sen. Ska bli spännande med allt i alla fall.


Nä, ingen rolig bild till detta korta inlägg...vet inte om det kommer skriva mer här...

ni som vill följa våran resa sen, gå in på www.resdagboken.se och sen sök på Marsgirl så ska ni hitta våran resa där hoppas jag. Är där jag kommer skriva 3 veckor nu, inte här.


Ha det bra.


Malin

Av Malin Mars - 25 januari 2011 18:04

Ja, så är det 2 dar kvar och jobba på 3 veckor. Åh man längtar och längtar. Men samtidigt så försöker jag inte att tänka på det, risken är att man känner att dagarna blir alldeles för långa. Men jag har arbetskamrater som påminner mig så jag inte glömmer av det hehe.


Idag har jag blivit klippt. Blev lite kortare på ena sidan och längre på andra. Ska ta och färga det nu med, tror jag. Kommer väl blekas bort rätt snabbt. Men kan ju vara kul och se någolunda ut i huvudet.


Bestämt tid med pappa med när han ska hämta oss på fredag. Ska även se till och åka och hälsa på min bror och sen får jag se om mamma är hemma så man kan träffa henne med innan vi åker.

Fullt upp medvetslös.


Ha det bra.


Malin

Av Malin Mars - 23 januari 2011 07:35

                              

Igår efter att Karin och Bengan hade gått så började jag lägga i mina kläder jag ska ha med mig. Det blev inte så mycket som jag trodde, men då är inte underkläderna i ännu och så. Men det ska nog få plats med allt. Går i mer än man tror, annars är det ju bara och börja om och göra nytt.


Kollade på handbollen med. Grymt att dom vann. Men idag blir det nog en tuff match. Men man måste ju kolla för det.


Har inga planer under dagen idag alls. Bara vara tror jag. Mamma och pappa åker upp till farmor och farfar och äter lite middag för hon fyllde ju år i torsdags. Men känner att vi vill vara hmma och bara fixa lite smått och ta det lugnt.

Får väl sätta mig och ta tag i handbagaget lite med.


Nu ska jag äta lite, magen pajjar annars efter allt kaffe. Slriver kanske mer senare.


Malin

Av Malin Mars - 22 januari 2011 06:13

Ja inatt har jag sovit ut tror jag. Somnade innan 20. Jag var helt slut. Kunde verkligen inte hålla uppe ögonen. Så jag fick vara tråkig och säga god natt till min älskling och säga att jag behövde sova. Vet han inte tycker jag är så rolig men vad ska jag göra. Han spelar ju ändå bara spel och sen är det inget roligt på tv...så då somnade jag istället. Och vaknade tidigt som vanligt. Får väl se hur länge man sover när vi är bortresta. Är väl jag och svärfar som är uppe först av oss alla :P


  

Idag så blir det lite plock här hemma så det ser lite bättre ut än nu. Sen ska vi åka till Allum och fixa lite.  Sen handla lite till middan som vi ska bjuda på. Blir nåt väldigt enkelt men väldigt gott.

Alicia är med så det blir väl full rulle hehe. Är det med alla barn som är runt oss men vi blir så glada när dom kommer och hälsar på så det är aldrig någon i detta hus som tycker dom är jobbiga eller nånting.


Ja, det är väl det som står på dagordningen. Nu blir det en skvätt kaffe till och sen börja fixa lite.


  

Malin

Av Malin Mars - 21 januari 2011 18:05

Ja så kom sista helgen i Sverige. Och det blir väl mer och göra än man tror.


Fick min bikini på posten idag...jag är ingen vackr syn i bikini men jag struntar i det just nu.  Vill inte svettas mer än man gör hehe. Men den sitter i alla fall lite OK på mig än alla andra.


Imorgon blir det och fixa lite, ska ha hem svärmor och svärfar på middag på eftermiddan. Sen blir det väl handboll på kvällen. Söndan ska jag börja packa lite och sen även städa av här lite.


  

Åka och ge Dan nyckel med och sen vet jag inte vad som är kvar och fixa lite. Jo apoteket ska vi till med...


Nä, nu ska jag slappa vidare.  Ha en bra fredag


Malin

Av Malin Mars - 20 januari 2011 17:55

Ja denna veckan har sprungit fram, och ändå har man inte gjort annat än och jobba.

Och denna helgen är sista hemma i Sverige på 3 veckor. På lördan kommer svärmor och svärfar och även Alicia. Vi ska försöka få planerat det sista inför resan typ.

Sen vet jag inte vad man ska göra mer. Får ta det som det kommer, kanske börja packa...


Idag fyller även min lilla farmor år. Ska ringa henne igen sen, var inte hemma när jag ringde.


Ja, det är väl inlägget för idag...ha det bra där ute.


Malin

Ovido - Quiz & Flashcards