frumars

Alla inlägg under juni 2011

Av Malin Mars - 28 juni 2011 17:37

  Kycklingwok med nudlar och sallad.

 

4 port


4 kycklingfiléer

3 vitlöksklyftor

3 msk sweet chili sause

2 msk teriayki sås

2 msk soja


nudlar eller ris tills du är mätt.


Strimla kycklingen och finhacka vitlöken. Lägg i en skål. Blanda ner alla såserna. Koka nudlarna eller riset. Stek kycklingblandningen på hög värme tills det är klart. Blanda ner nudlarna om du nu har dom, klipp dom lite först. Stek i 2 minuter.

Servera med sallad


4 points utan nudlar/ris


Malin

Av Malin Mars - 28 juni 2011 17:30

Ja, jag får väl skriva lite i detta fina vädret.

Det har varit kul ändå och komma tillbaka till jobbet. Men det är många som är hemma sjuka.Är väl sån period nu.

Var ännu trevligare när man fick reda på att det är 4 dagars både denna och nästa vecka. Inte för jag inte vill jobba men nu vill man verkligen bara ha semester.

Man behöver dom veckorna och bara vara.


Vikten känns som den går åt helvete. Men jag försöker och skärpa mig igen. Helgen förstörde mycket...men det är ju bara och komma igen.

Men får ändå dåligt samvete. Nästa vecka hoppas jag kunna motionera mer igen. Vill inte börja för tidigt efter min sväng av förkylning och feber.


Annars är det inte så mycket som händer.

Håkan vill inte jag skriver så mycket om vad vi gör i livet, barnlösheten, så detta kommer jag inte skriva om mer här alls. Får respektera honom, även om jag behöver få ur mig saker som jag inte kan få ut med honom. För drar man upp detta ämnet t.ex så sluter han sig. Men men det löser väl sig.


NU blir det en kopp kaffe sen fixa för morgondagen.


Malin

Av Malin Mars - 26 juni 2011 15:03

Denna helgen har varit jättetrevlig. Som alltid.

Började i fredags med och fixa det sista på tårtan som ni redan har sett. Sen så satte jag mig och försökte göra en krans. Det var pilligare än jag trodde så det är tur att man inte är florist för jag tror inte jag hade haft tålamod och göra såna saker. Håller mig till tårtorna :P


 

Åkte och mötte Dan och Jenny mitt i störtskurarna vid sibyllan i Kärra. Och sen åkte vi ut till Jenny och Mikael. Vi var först på plats. Hjälpte till och bära bord och duka lite. Sen var det dags för lunch. Är så gott. Även om jag inte äter sill så tycker jag det är gott med köttbullar och potatis ändå hehe.

Och alla hade det så trevligt. Kul och komma Jenny(nya "svägerskan") lite närmare med.

           

Efter lunchen var intagen så vandrade vi bort till Kärna bygdegård. Men vi kom så sent så det var ju typ slut när vi kom dit. Men men. Man kan ju inte vara med på allt.

När vi kom tillbaka spelade grabbarna lite fotboll och vi fixade fika hemma.

Sen var det mingel och så. Dock lite blåsigt så vi flyttade in efter ett tag. Men det var lika trevligt för det. Satt och tjötade lite och lyssnade på musik.

Dan och Jenny åkte väl hem runt 21.30 eller nåt. Vi andra höll väl på till halv ett tror jag. Men jag slutade drick rätt tidigt. Och det var skönt. Mådde man inte så dåligt dagen efter :P


         

Vaknade rätt tidigt på midsommardagen ändå, är ingen hit och sova på en luftmadrass. Men var inte så farligt ändå. Vi drack lite kaffe jag och Jenny och Lilly sprang runt. Vid 11 åt vi frukost för då hade resterande delar av huset vaknat :P

Sen satte vi oss ute på deras altan. Var mycket varmare än dagen innan. Är alltid så, så vi sa att hedanefter firar vi midsommar på midsommardagen hehe.

Håkan brände sig, han ser ut som en lite tvättbörjn för han hade solglasögon på sig hela tiden. Men det syns bara på ena sidan.

Tobbe och Paulina åkte hem lite efter lunch. Vi åt rester från dagen innan. Veronica och Daniel kom förbi med och var med hela kvällen igen. Men jag ville inte dricka så mycket på lördan. Min mage pallade inte det heller. Plus mensvärk. Det är ingen bra kombination. Mikael sa d var för jag är gammal, då får jag vara det. Men det var inte jag som somnade i soffan sen på kvällen.

Varit en mycket trevlig helg.

Tack så mycket till alla som var med!


Hoppas vi ses snart igen...


Nu är det 2 veckor som står på schemat med jobb sen är det semester. Har ju bara Köpenhamn bestämt. Sen hoppas vi kunna åka till High Chaparall med Theo en dag. Resten håller vi lite öppet.

Så detta så nog gå vägen. Och nu blir det skärpning med maten igen. Varit mycket slarvigt denna helgen. Men det är ju bara såna här helger det blir så.


Nu får vi se vad vi ska göra. Är lite slappt här hemma, är lite rastlös men orkar samtidigt inte göra så mycket. Borde städa men det kan jag ta i veckan.

Ha det bra så länge.


Malin


Av Malin Mars - 24 juni 2011 08:15

Hoppas ni får en härlig dag. Själv spenderar man midsommarhelgen ute i Kärna med dom allra bästa.


Här har ni lite bilder på min egna tårta, som jag är grymt nöjd med för att vara en "vanlig" gräddtårta :P


       

Malin

Av Malin Mars - 23 juni 2011 06:48

Nu har förkylningen satt sig på näsan istället. Och det är väl bra i sig, men det är jobbigt och vakna på natten och inte kunna andas. Men jag får väl dras med detta ett tag nu. Brukar bli så när vi är förkylda i våran familj, det ger aldrig med sig.

Hade säkert kunnat jobba men är likabra och vara hemma och försöka ta det någolunda lungt och komma igen på måndag till 100%.


Idag har jag lite och göra här hemma med. Ska nog hinna med det.

Ska göra fransk potatissallad tills imorgon, göra färdigt kollegans tårta han beställt och sen även börja på min egna jag ska ha med på fredag. Har 3 lådor med jordgubbar och rensa..får se om alla får plats på tårtan hehe.


Lite mer avancerad ska den bli...var dock ett tag sen jag fixade med grädde uppepå hihi


Så skönt och ha outfiten för imorgon klar med. kommer bli bra. Kanske inte så smart med vitt men det får bli som det blir :P


   

Nu blir frukost och sen rensa lit...


Malin


Av Malin Mars - 20 juni 2011 18:30

Vaknade vid 3:40 och kändes som jag skulle bli magsjuk. Och då ligger man ju och spänner sig hela tiden. För det är det värsta jag vet, och spy.

Men somnade om en stund, fast kändes likadant när jag vaknade sen igen vid halv fem. Och kände mig hängig med. Fast jag gick till jobbet ändå, hade ju tårtor och leverera med. Men kände direkt att det var inte någon bra idé och jobba så vid 8 gick jag hem.

Vilade när jag kom hem. Gjorde gott för stunden för jag blev mycket piggare. Och jag kan ju inte vara still när jag är sjuk. Så därför tar det väl längre tid för mig och bli frisk.

Nu på kvällen har jag fått ont i halsen och känner det är feber på gång igen. Hoppas man kan sova bättre inatt och inte vakna på morgonen så tidigt.


**************************************************
****************

Börjat forska runt lite med. Men det är en djungel. Återkommer kankse om det längre fram.

Men verkar lite mer hoppfullt.

**************************************************
**************


Nu ska jag dricka min stora kopp te.


 


Malin


Av Malin Mars - 19 juni 2011 18:35

Då är denna helgen slut med. Har inte varit så mycket helt i och med övertiden igår. Men det gick snabbare än förväntat ändå. Allt flöt på.

Det är tur att man har sina goa arbetskamrater och hålla i handen så man inte är helt lost :P


Haft fullt upp med tårtbak denna helg med. Varit 3 stycken som ska med till jobbet imorgon.

Får se om jag får lite bärhjälp hehe...


Vägde mig idag med. Känns som jag har lagt av mig en massa men det har jag ändå inte. Vi lagar ju viktväktar mat hela veckorna och sen inte mycket slarv efter det. Så jag hade gått ner 0,5kg denna veckan med. NU ska jag bara börja med träningen igen. Måste bli lite piggare och det gör träningen.

Fast har ju fullt upp denna veckan med, men ska allt kunna få in träning i det med.


Här är ett smakprov på en av tårtorna.



  Imorgon blir det baka tårtbottnar till midsommar efter träningen :P


Malin

Av Malin Mars - 17 juni 2011 18:14

men icke jag inte. Jag har anmält mig frivilligt och jobba över imorgon. Och nu ångrar man sig. Men det känns nog bättre imorgon när man har gjort sina timmar. Är ju ändå 4 dagars nästa vecka och sen bara 2 veckor till sen är man ju ledig igen. Så man hinner snart vila upp sig och ladda för den kalla och trista delen av året.



Fattar inte vem det är som har tänkt igenom detta med Metaltown på Galoppbanan. Menar har dom inte tatt in i planeringen att Volvoarbetare åker den vägen hem sen? Det är kaos och ta sig hem från jobbet. Ut från parkeringen och förbi galoppbanan tar 40 min nu, annars knappt 10 om man har tur.


Annars händer det inte så mycket här hemma. Det är som vanligt.

Många som man känner som blir gravida nu...gillar inte att jag inte kan bli riktigt glad för andra...man känner sig som en elak människa..


jaja allt löser sig.

Nu ska jag duscha och förbereda för imorgon och sen mysa med min underbara man resten av kvällen.


Puss på er



Malin

Ovido - Quiz & Flashcards