frumars

Alla inlägg under april 2012

Av Malin Mars - 21 april 2012 18:44

Lördag idag ja..fast det känns inte så. Jag var ju ledig igår med. Och man gör inte så mycket när man är ledig, eller man ska inte göra det. Bara ta det som det kommer. Men när man heter Malin Mars så är det helt annorlunda. Får ju krupp om jag inte har nåt och göra. Igår så blev det och handla till alla smörgåstårtorna som var beställda. Fick även klippt mig. 


Före

 

  Efter


Får väl se om det blir nåt mer klipp innan man flyttar. Vet inte om jag ska leta nån ny frisör eller hålla mig till Hala. Hon är för jäkla duktig.


Idag har jag gjort klart smörgåstårtorna, dom blev hämtade lite tidigare än jag trodde, så ja var inte riktigt klar när dom kom, pinsamt. Men dom blev ok ändå...


   


Sen har jag fått röjt i förrådet. Massa som åkte. Haft besök av möss i en låda där med. Dom hade byggt bo i Håkans studentmössa...så det blev och slänga det. Men det blev mycket plats där ute. Nu är det bara bombrummet kvar...suck, det ser ut som faaaaan där inne.

Slappat resten av dagen då jag e förkyld och känner mig hängig. Så typiskt när man kommit igång med träningen ordentligt. Men det ska väl komma igång igen....

Imorgon ska jag vara barnvakt till min lilla brorsdotter. Ska bli mysigt och ha en liten skrutta här.

Sen bara ladda för en ny jobb vecka..aw på fredag, det ska bli riktigt kul.


Nä, nu ska jag slappa vidare. ha en bra kväll


//malin



Av Malin Mars - 15 april 2012 07:59

Här är jag. Bloggen är inte nåt jag engagerar mig i för fem öre längre. Det kommer lite inlägg då och då.


Denna veckan har varit bra. Började med att i tisdags kom det tillbaka en massa gamla kollegor, och det var riktigt kul. En av dom är en nära vän till mig som jag är glad att ha tillbaka på jobbet så nu känns det inte alls lika tråkigt på den sidan man är på trots det tunga jobbet. Dagarna går så mycket snabbare när man har roligare på jobbet.

Och i torsdags så fick vi flytta på våran rast som vi har vid 13.45 till klockan 14 bara för att det skulle se bra ut fö besöket som skulle komma. Man ska ju inte sitta still när det kommer en sån person. Personen som kom och hälsade på och kollade hur våran fabrik funkar var prins Daniel. Även om man inte tycker han är så märkvärdig så gick man och kollade. Man såg säpovakterna, dom var inte direkt så diskreta och sen även den lilla prinsen. Trodde han skulle vara längre och lite större typ men han var väldigt kort. Massa folk som följde han, hade varit ännu fler som följt dom om kronprinsessan varit med också.


Har tränat mycket denna veckan med. Körde ett bodypump pass i fredags, och herregud vilken träningsvärk jag har. Det gjorde riktigt ont i mina ben och rumpa igår. Och när man jobbade med så blev det inte bättre av att man fick klättra på lasbilarna igen. Och idag gör det ännu mera ont...men det känns gött att musklerna har lite ont, då har dom jobbat som dom ska.

PÅ kvällen var vi ute och åt, blev amazing thai. Vid 21.20 så var det dags och sätta sit i biostolen, inget man gör så ofta längre. Blev American Pie Reunion.

 

Den hade sin charm som dom brukar ha dessa filmer, fast det har ju bara varit 1:an som varit bra innan. Men dom hade fått med det lite äckliga, pinsamma och sen massa skratt med. Så den var helt klart värt och se på filmen på bio.


Idag är det inget planerat mer än åka äta hos mamma och pappa i eftermiddag. . Får se om jag pallar åka träna eller om det kommer göra för ont. Annars får det bli imorgon efter jobbet.

Denna veckan är kort...behöver verkligen klippa mig...får se om man kan få fixat detta ganska snart. Det blonda får hänga med dett tag till då det är många som säger jag passar i det och jag känner samma sak. Bättre än det svarta i alla fall. Enda som är när utväxten syns, det gillar jag inte...men får inte bleka för ofta då blir mitt hår inget bra...


Nä, en kopp kaffe till...


Ha en bra söndag!


//Malin

Av Malin Mars - 6 april 2012 07:44

Uppe med tuppen idag igen...försöker verkligen sova ut ordentligt men det går inte att somna om när jag väl har vaknat. KÄnner dock att man kunde fått sovit lite till med tanke på hur vädret är idag. Riktigt trist och man blir inte direkt sugen på att gå ut alls.


Idag så blir det och åka och träna igen på morgonen. Kändes så skönt igår när man hade gjort det. Men crosstrainern pallar jag inte så mycket på, så det blir och försöka bli mer vän med den. Och kanske köra tvärtom än vad jag gjorde igår, crosstrainern först och sen löpbandet.

Ska kolla PT priser med. Måste verkligen få komma igång med nåt som verkligen ger något. Var ju på ett tillfälle med en tjej på gymet. Men kändes som hon var så sur och inte pushande alls, och det ska ju kännas rätt med. Och vill ju ha någon som är motiverande. Tror att en kille är bättre som PT för mig.


Har ju börjat rensa lite i skåpen. Har fått slängt 3 fulla sopsäckar med saker som vi inte behöver ha med till nya stället. Det kommer bli ännu mera när man kör igång med kök, förråd, och det jobbiga bombnedslags rummet.

Pratade ju med dom som bor i lgh i förrgår och fick reda på att vi kan flytta in redan i juni om vi vill. Men det beror ju helt på när denna lgh vi har nu får nya hyresgäster och hur snart dom kan flytta in. Vill inte stå med dubbla hyror.

Men vill gärna flytta innan semestern :P


Nä, dags för frulle och sen ut i skitvädret för träningen, sen bli det bowlingkväll med marsfamilla.


 


//Malin

Av Malin Mars - 5 april 2012 08:26

Så har vi lite påsklov vi lastbils montörer på volvo. Så skönt och bara kunna vara på dagarna nu i 5 dar.

Har väl lite planer men inga jättestora...


Idag så ska jag åka och träna nu på morgonen. Ska ge mig på maskinerna, har jag inte gjort på ett bra tag. Får väl se om jag kan få tränat några muskler eller om det går åt skogen. Måste verkligen börja ta hand om mig själv bättre. Blir alldeles förslappad. Funderar på att ta hjälp av en PT. Det är lite dyrt men känner det kan vara värt det. Även om det säkert kommer hända lite saker i livet inom en snar framtid så vill jag ändå kunna ta hand om mig själv och min kropp. Gillar den inte alls, eller jag e nöjd men det kan allt bli mycket bättre.


Imorgon är det bowling med Håkans familj på kvällen.


På lördag är det bowling med Emelie och Jonna, så det blir en bowling påsk haha. Men det är kul med bowling även om jag är kass på det.


Nä dags för mig och bege mig till gymet. Ha en bra skärtorsdag där ute..


//Malin

Av Malin Mars - 1 april 2012 09:01

Idag får man vara på sin vakt så man inte blir lurad mer än vanligt hehe. Men tror det är rätt lugnt.


Nu är kontraktet påskrivet och klart. Så lägenheten är våran. Får bara hoppas att vi kan få den lite tidigare än 1 juli, då det är en måndag. Fast klart man kan ju åka lite under veckan och lämna saker i lgh men hade ändå varit skönt och få allt på en gång. Man sitter och tänker lite på vad man ska med sig, hur man ska möblera och såna saker. Får väl se hur man får plats med allt haha. Vill inte ta bort köksön då jag tycker det är snyggt med såna.

Spännande är det, och vi har och göra innan dess. Nu ska det verkligen rensas i skåp och lådor...


Igår hade vi kalas för familjen för Håkan. Gjorde 2 smörgåstårtor och en arsenal tårta till han. Söta Isabella var med och även dom två små trollen Alicia och Theo. Dom lekte jättebra ihop. Det är bra.

     

Kvällen var lugn och lite dyster, varför tänker jag inte skriva här med respekt för personen det gäller...


Idag så ska jag hjälpa Håkan med sin bil..ska nog ta och rensa i garderoberna i sovrummet. Borde göra ordning i skräprummet med, ser ut som faaaaaaan där inne. Usch..

Sen ladda för en kort vecka igen, dock övertid på torsdag men det kan vara gött och ha dom timmarna.


Hoppas ni får det bra där ute.


//Malin

Ovido - Quiz & Flashcards