frumars

Alla inlägg under april 2011

Av Malin Mars - 24 april 2011 07:03

Ja, så är det söndag. Det är skönt och veta att man har en dag till imorgon som man är ledig.

Så mysigt och ha en liten vovve här med. Kommer bli så tomt när han åker hem imorgon kväll.

Får skaffa hund den tiden som man är mammaledig sen hehe...nä tror inte d.


Vi satt och prata lite igår jag och Håkan när vi satt ute. Och vi insåg att vi har ingen anledning och flytta på oss. Vi bor bra som vi gör. Men vi kan ju spara pengar för det ;P. Och sen finns det ju en del saker man kan göra ändå fast man bor i en hyresrätt.

Vi ska avvakta och se vad som händer när dom ska göra om utsidan som dom gjort på resten av området. För att dom ska kunna byta stenar och så så kommer det nog krävas att dom tar bort vårat staket. Och då kanske dom gör ett nytt med. Annars så har vi tänkt och göra det nästa år. För det som vi har är så slitet nu.


Har även läst i en tråd som jag är med i på familjeliv. Att det kan bli väldigt dyrt om man gör alla behandlingar till en bebis här hemma och det behövs fler än dom som man får från landstinget. Så vi ska även spara till det, finns ju Danmark som alternativ med, men då är det resan fram och tillbaka med och så...och varje behandling kostar 7000....men det är sista utvägen sen.


Nu blir det kaffe så man får mer energi i skallen hehe.


Malin

Av Malin Mars - 23 april 2011 16:52

Hehe känns som man går på ett litet rus idag. Kände mig lite tjock denna veckan så inse min förvåning när ja ställde mig på vågen idag hos Viktisarna och det visade ner 2,4 kg.

Det innebär att jag har gått ner mina 10 kg som jag hade som nästa delmål...så när lönen kommer blir det och unna sig ett nytt klädesplagg. Får se om man kan ha det när det blir tjejkväll nästa helg....


Annars går det bara bra med lille Herkules. Han är lite varm när solen är framme. Tur vi har svala plattor i hallen han kan lägga sig på. Han är otroligt snäll och så lugn. Det är synd att man inte kan ha hund, annars hade vi skaffat en ganska snart.


MMM nu luktar det gott här. Första grillningen och till det blir det ugnsstekta grönsaker med hemmagjord Viktväktarsås. Sen ska ja sätta mig och läsa min nya tidning vi fick idag, som jag även ska börja prenumerera på...MåBra.


 


Malin

Av Malin Mars - 23 april 2011 07:45

Idag blir lilla killen hela 4 år. Vi firade honom igår, och han blev så nöjd med sina presenter och sin spiderman tårta. Han prata om den hela tiden när vi kom dit. Herkules gillade med och gå på kalas. Han gillade även den lilla tacopaj jag gav han, var mest köttfärs. Han måste få i sig nåt han med. Även om det inte var mycket.


Grattis Theo på din 4 års dag!


        Tårtan blev sådär enligt mig, men god var den...


Malin

Av Malin Mars - 20 april 2011 17:56

Igår så var det familjedag på Liseberg. Inte så kallt det varit dom andra gångerna och inte mycket folk. Vi åt gott och Håkan och Tobbe provade den nya Atmos Fear. ALDRIG att jag sätter mig i den. Enda jag åkte var Jukebox och den var tillräckligt rolig hehe. Är ju för barnen som är med som man går, och Simon och Mathilda som var med åkte så mycket dom bara kunde. Och det är ju huvudsaken att dom har roligt.


Här är lite bilder från kvällen.


            Malin

Av Malin Mars - 17 april 2011 19:05

  Ser lite bättre ut....får se vad betyget blir på den imorgon. Sj'älv ska man inte smaka på den :P



Av Malin Mars - 17 april 2011 07:05

Ja, så har denna helgen rullat förbi med.

Känns som man inte har hunnit njuta av att det verkligen är helg heller för den delen. Men det kanske blir bättre nästa helg när det är lite extra dagar som man är ledig...


Har ju varit på tårtkurs. Var riktigt kul och nu kan man nya blommor och göra. Dock är jag inte nöjd med resultatet av min tårta. Jag täckte den med grädde under, och det gör jag aldrig igen för nu har jag insett att grädde löser upp sockerpastan för mycket. ¨Så hedanefter blir det smörkräm på alla tårtor. Är ju lätt och göra själv. Menar bakar jag ändå tårtbottnarna kan jag ju även göra smörkrämen.

Vet dock inte om jag tar med mig den till jobbet, för den har rasat totalt och tror inte den överlever en bilresa till.


 

Mallen vi hade och gå efter


Lärde oss rosor, kallor och liljekonvaljer


 

Kallor, men det pulvret till pollen var ingen hit


 

Min rasade tårta..försökte rädda kanterna med att dölja med hjärtan..men det blev inte så bra som ni ser.


Idag så ska jag ut till torslanda och lämna sakerna från Oriflame om det hinns med. Beror på om Sandra är hemma eller ej, annars får jag ta det imorgon efter träningen. Ska även åka och väga mig vid 15.30

Får se om Anna och Alicia kommer på besök sen med...


Nu blir det frukost och sen ska jag se om jag kan räda tårtan på nåt sätt så mina arbetskamrater kan få lite gottigt i magen för jag och Håkan vill inte ha idag...får äta nästa helg istället när jag ska göra en till Theo. Hur den ska se ut vet jag inte ännu...


Malin

Av Malin Mars - 14 april 2011 18:59

Idag har det varit en lugn dag på jobbet. Vi hade seminarium under eftermiddagen och då städade vi hela våran avdelning. Blev så fint så fint så. Men är ju snart lika smutsigt igen...

Vid våran sista rast så gick vi ut och satte oss på gräsmattan. Våran chef hade fixat korv med bröd, dricka och bulle. Och det var riktigt mysigt. Våran avdelning har sån bra gemenskap, ingen som är utanför eller nånting. Det är så roligt och träffa alla varje dag, roligare och gå till jobbet då.


Blir ju utgång med avdelningen i maj tror jag, femkamp. Sen får vi se om vi ska utmana del 4 på brännboll hehe.


I helgen är det tårtkurs igen. Tårtbottnen är bakad, ska bara se om jag får delat den på ett bra sätt med..brukar bli lite snett typ.

Så får väga mig på söndag.


Har ju skaffat träningskort nu med på Elixia i Torslanda. Och jag har även tränat, har sån grym träningsvärk. Och imorgon kommer d vara värre. Men det är det värt. nångång så är ju kroppen lite mer van vid och ta ut sig hehe.


Nu ska jag kolla vidare här, se om man kan hitta nåt som jag och älsklingen kan göra i sommar typ.


 

Malin

Av Malin Mars - 10 april 2011 07:32

Härligt och vakna till att det är sol idag med. Gör en verkligen så mycket piggare och med mer energi. Hoppas det inte kommer alltför tråkigt väder igen så våren kan få göra sitt intågande nu ordentligt i detta landet.


 

Idag så ska jag börja dagen med en härlig långpromenad. Får se hur lång den blir, känner för att ta ut mig rejält idag...

Efter det så får jag se om det finns tid och plocka här då jag inte gjorde det i fredags som jag hade tänkt. Fast vid halv två ungefär så ska jag vara "hemma" på Runslingan och hålla i en Oriflame visning. Var ett tag sen men det ska nog gå bra. Har ju inte tänkt och ha sånt mer men det är svårt att låta bli hihi.

När jag ändå är där ute så blir det middag hemma hos mamma och pappa med efter visningen. Håkan ska nog åka ut och se på fotbollen i så fall, han får passa på när han kan.


Har ju glömt och lägga upp en ny bild på mig här som visar hur jag ser ut nu...alla säger jag e smalare i ansiktet och det kan jag hålla med om. Men det känns verkligen inte att jag gått ner så mycket som jag gjort...men man har ju alltid en annan bild av sig själv än vad andra har...

  Nån som ser nån skillnad? :)

  

Malin  

Ovido - Quiz & Flashcards