frumars

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin Mars - 30 januari 2012 20:09

Jag har tagit en paus från bloggen. Det händer inte så mycket och jag känner inte för att skriva mer längre.


Får se när man orkar igen...


//Malin

Av Malin Mars - 22 januari 2012 07:03

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med denna blogg om den ska vara kvar eller om jag ska lägga ner den.

Eller om jag ska byta blogg ställe.....hmmm


svårt


//Malin

Av Malin Mars - 21 januari 2012 08:16

Nu på måndag så ska jag till Memira och kolla om jag kan göra en ögonlaseroperation.

Jag har tröttnat på mina linser och mina glasögon. Och eftersom ja ändå betalar över 400 för mina linser i månaden så känner jag att jag kan ta steget och kanske få redigerat mina ögon och slippa allt med linser och sånt.

Men visst det finns en risk, man har ju bara ett par ögon i livet...därför är det lite läskigt.


Har pratat med en nära arbetskamrat som gjort denna operation...och han säger att det är jobbigt i början men helt klart värt det. Det är 1/3 att det blir dåligt resultat....


Får se på måndag vad dom säger....


 


//Malin

Av Malin Mars - 21 januari 2012 06:26

Jag gör listan som även Sara och Anna gjort...


1) VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?
Jösses, det är knappt så jag kommer ihåg gårdagen hehe. Så jag vet inte vad man ska svara på detta helt och hållet. Men jag jobbade på Mcdonald's och tyckte det var skit...men det var ett jobb.


2) VAD
GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Jag bodde där jag bor nu och jobbade med det jag gör nu...man gick hela tiden och hoppades på att få fast jobb...

3) 5 SNACKS DU GILLAR
1. Chips

2. Popcorn

3. Jordnötsringar

4. Ostbågar

5. Salta pinnar

 

4) 5 SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL

1. Allt som jag känner...Tommy Nilsson och Tone Norum

2. Hajarna

3. Pokerface- Lady Gaga

4. You Learn- Takida

5. Run the Night- Havanna Brown


Kan nog för mycket låtar utantill...



5) 5 SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR

1. Köpa hus

2. Ny bil

3. Betala skulder

4. Ge till min familj

5. Resa


 

6) 5 DÅLIGA VANOR

1. Biter på naglar

2. Tränar för sällan

3. Hör inte av mig

4. Tar inte tag i saker direkt

5. Socker beroende ;P

7) 5 SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
1. Baka tårtor och cupcakes

2. Umgås med vänner

3. Gå ut och festa

4. Träna

5. Pyssla


8)5 SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
1. OnePiece

2. Benvärmare

3. minikjol

4. Flanellskjortor

5. Moonboots


9) 5 FAVORITLEKSAKER
1. Datorn

2. Wii

3. Ps3

4. Stereon

5. ?


10) 10 PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR LISTAN

den som vill får göra den

Av Malin Mars - 15 januari 2012 08:59

Igår var jag trött...blir så när man är ute och slirar hehe. Men det var mycket trevligt hemma hos Helle. Alldeles lagom och så. Dock fick man en flipp igen men det var inte så farligt som jag själv trodde och det har väl löst sig typ.

Men dagen igår var slapp och man somnade tidigt och vaknade nu idag vid 7:30..blev väl 10 timmars sömn eller nåt...


Håller på och tvättar.så roligt..NOT


Denna veckan ska jag köra igång med Viktväktarna ordentligt igen. Har väl inte slarvat så men inte tänkt på vad man stoppat i sig och träningen har inte blivit av. Blev ju inte bättre av att man tappat sitt träningskort så det blir och fixa ett nytt idag.

NU är det dags och skärpa sig ordentligt....


Har mycket i mitt huvud med, men tänker inte skriva det här...men det ska väl lösa sig det med...


NU blir det frukost och sen städa lite tror jag.


//Malin

Av Malin Mars - 12 januari 2012 05:19

Ja, jag längtar tills min bror och jenny kommit hem och i ordning så man kan åka och hälsa på den nya lilla sessan som kom till världen i tisdags. Vet dock inte vad hon ska heta ännu....men hon har lite drag av sin storebror tycker jag. Och massa hår hehe.


 


Sista dagen och jobba för denna veckan med...eller jag ska ju in på ett möte imorgon med men d är ju inte riktigt jobb. Och idag blir det fullt upp efter jobbet.

Sen kan man ladda för festen som är hos Helle imorgon! Ska bli så kul!

Ska ju bli sminkad innan, ska bli kul och se vad dom hittar på, vill bli lite rockig så man passar frillan.


 


Dags för kaffe och sen jobb


//Malin

Av Malin Mars - 8 januari 2012 08:26

Så är det söndag och sista dagen på den långa ledigheten. Jag är nog den enda som tycker det ska bli skönt och jobba igen. Men jag behöver verkligen komma in i vardagen igen. Så man kan bli sig själv igen hehe.


Igår var det lite shopping på morgonen. Fick köpt mig ett par nya skor, då mina stövlar är lite stora över vaderna. Och hoppas dom jag köpte är bekväma och gå i länge, återstår och se på fredag när det är fest!

På kvällen blev det Kärna och middag där. Lilly höll igång senare på kvällen. Jag skulle hoppa i sängen med henne....men nä, det fick hon göra själv så hennes föräldrar fick ha sin säng kvar hel haha.

Sen hade hon en diskussion med sin mamma på kvällen som var så rolig. Filmade den men kan inte få upp den nånstans...får se sen.


Idag så ska jag starta dagen med en promenad, sen blir det bara lugnt idag...hoppas kunna somna tidigt. Inte blivit så dom senaste nätterna...men d bli nog ändring på detta denna veckan.


Nu ska jag äta frulle i alla fall


//Malin


Av Malin Mars - 6 januari 2012 08:39

jag är väl lite blind typ men det är väl så. Man är alltid ens värsta kritiker när det gäller en själv. Finns nog inte många där ute som inte hittar en massa fel på en.

Jag ser mina skavanker men det börjar bli mindre och mindre faktiskt. Och jag har märkt att jag får en bättre hållning och annat när jag tänker på att du är söt Malin och liksom bara är.

Och jag märker på mina kläder att dom blir större och större. Mina ben är smala igen, när jag var yngre hade jag storkben enligt min moster och det börjar väl bli lite så igen hehe. Men ska inte beställs så mycket nytt ännu, är ju inte klar ännu.

Men det är kul och klä sig snyggt igen och inte behöva dölja kroppen med en masa skjortor och tunikor igen.


Så det är bara och fortsätta och leva på detta så kommer jag klara detta!


kan inte fatta att jag varit så rund...helt otrolig skillnad på ett år....

 

     


//Malin

Ovido - Quiz & Flashcards