frumars

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin Mars - 30 oktober 2011 08:52

Denna veckan har det varit nada motivation till nånting som har med vikten att göra. Är alltid så denna tiden på året när det är så grått och trist. Då tappar jag motivationen totalt. Plus att beskedet som Volvo kom med gjorde det inte bättre. Varit mycket syndande denna veckan här och där.

Så därför kommer jag inte gå och väga mig denna veckan. Skiter i vad andra tycker och så, det är min viktnedgång och jag gör vad jag vill utan att nån ska kunna komma med pikar. För då exploderar jag rejält mot den personen, hände i veckan men jag kunde hålla mig....


Idag är det tvätt som står på schemat nu på morgonen. Sen vet jag inte vad vi ska göra. Är lite sugen på Allum. Hade tänkt åka dit igår när Håkan kollade på fotboll men så blev det inte. Hade ju även tänkt och polera bilen denna helgen, men vädret har ju varit emot mig hela tiden. Får se på fredag nrä jag är ledig om det är bättre då. För det måste verkligen göras. Helst av allt vill jag ha en ny bil. Den vi har är det ju bara problem med, får väl se om jag kan få min kära man och ringa till Volvo så det händer nåt med våra bromsar nångång. Eller i alla fall se om dom kan göra nåt mer. Håller alla tummar att dom löser in den istället så vi kan kolla på en annan....

   


Jaja, dags och plocka lite och sen ta tag i dagen.


//Malin


Av Malin Mars - 27 oktober 2011 21:15

Ja, idag så gjorde jag äntligen det som ja har tänkt så länge. Jag ringde till Sahlgrenska för att veta hur vi ligger till. Både jag och Håkan trodde vi hade varit i kö längre än vi har varit. Men vi har bara stått i kön sen i februari i år.

Och hon sa att dom just nu kallar dom som stått i kö sen oktober 2010. Så det är och vänta lite till. Är ju inte så många månader kvar så har det gått ett år. För detta kommer vi inte skjuta upp nu när jag blir arbetslös igen...då kommer tiden gå ännu mer och det vill vi inte.

Och hon som jag pratade med tyckte det var bra att man ringer och håller sig uppdaterad. Så känner man sig inte helt bortglömd där ute.


Men våran tid kommer, nångång kommer våran lilla ängel till oss, och kommer vara så älskad av oss. Finns inte ord för hur glad jag skulle vara den dagen det sker...frågan är om man kan hålla tyst om det hahaha.


Nu blir det sängen...ha det gött där ute


//Malin

Av Malin Mars - 25 oktober 2011 18:47

Ja, det var väl inget roligt besked som vi fick idag efter frukostrasten.

Vi bygger mer lastbilar än vad som säljs. Och detta gör i sin tur att dom måste skära ner på personalen. Vi är några visstidare på fabriken nu...typ 300-350. Nu ska dom göra sig av med 250 st. Och det är ju redan kört för längesen typ. Kommer åka.

Men vi vet inte när helt hundra ännu. Som det ser ut nu så kommer dom kanske låta våra kontrakt löpa ut. Och då får jag vara kvar till april. Men dom kan även sparka folk innan dess.


Så man har gråtit en skvätt på jobbet idag. Men det är man inte ensam om. Det var en spänd stämmning men sen så började det bli bättre och bättre. Vi får njuta av den tiden vi har kvar underbara kollegor, and go out with a bang!!


 


//Malin

Av Malin Mars - 24 oktober 2011 18:19

Ja, så har måndagens arbete blivit gjort. Dagen har gått hyfsat bra ändå. Måndagar är ju alltid sega.

Men jag var ovanligt pigg ändå, kan ju ha och göra med att jag sov hela natten utan att vakna från 19:45 till klockan ringde 5:10.  Och det var riktigt skönt och sova så mycket.


Ingen träning idag då Håkan ska på Frölundamatch med sin pappa ikväll. Så här sitter jag i min ensamhet. Hatar det, för det är inte kul med mörker. Men det är ju bara och tända lite här och där.

Imorgon dock blir det träning efter jobbet om inte mötet med chefen drar ut för mycket på tiden. Bodypump.


NU blir det duschen och fixa för imorgon. Sen kommer ju mitt favvoprogram, barn till varje pris? Kan inte säga det tillräckligt, men jag är så glad att det kommer fram att det är så pass vanligt som det är...då är det mycket enklare och tackla...just det ja, ringa imorgon med.


 


//Malin

Av Malin Mars - 23 oktober 2011 17:22

Idag så var det ju dags och prova spinning för första gången i livet. Lite nervöst och ångerfullt så åkte jag till gymet. Hittade först inte instruktören men sen så kom hon. Och jag gick till henne med en gång och sa att jag var ny. Och det var nog tur det för annars hade det nog kunnat bli helt galen träning ;P


Och jag kan ju inte påstå att jag orkade att stå upp en massa men jag höll igång hela tiden. Och jag har nog aldrig svettas så mycket som jag gjorde i morses. Så målet är ju och klara av ett helt 30 min pass med att stå upp med...sen får man ge sig på dom lite längre passen.

Körde ju core efter det med och det tyckte jag inte kändes så mycket, men sen är jag inte så smidigt och väger ju en del så det tar väl sin tid där med.


Gått ner 0,5 denna veckan med, och det är bra. Allt neråt är possetivt. Men vill ju gå ner mer. Jag tror jag äter för stora portioner av maten så ska prova och minska lite så får jag se om det har någon effekt.


Nu ska jag slappa och bara vara. Har ju så ont i min kropp efter en hel helg med träning, men ont på ett bra sätt ;P


//Malin


Av Malin Mars - 23 oktober 2011 06:47

Idag så är det den 23 Oktober. Och för 6 år sen så blev jag och Håkan ett par.

Minns det som igår hur tiden var innan dess.

Vi chattade med varandra på Aftonbladets chat. Som senare blev på Msn dagligen.

Han frågade mig om jag inte var sugen på att komma hem till honom en kväll. Denna kvällen hade jag bestämt med min mamma och pappa att jag skulle på middag hos dom. Men när jag åkte därifrån så ringde jag honom för första gången. Han lät så nervös men hörde ändå på rösten att han var söt.

Så jag åkte upp till honom i Rannebergen. Hade ju träffat några killar från nätet och var rädd för att bli utnyttjad igen. Så man var ju lite nervös.


Parkerade bilen och väntade på honom. Han mötte mig på parkeringen och sen åkte vi upp till hans minintvåa. Vi kollade på film, jag valde I robot. Tittade på den och så, var kallt i hans lägenhet. Sa att jag frös, dels för att komma han närmare och sen för att jag verkligen frös. Då sa han att du kan få låna en tröja hehe...glömmer jag aldrig.

Blev trött och åkte hem.

Pratade med varandra på nätet efteråt och fick då reda på att han tyckte jag var jättesöt och hur jag skulle reagera om han gav mig en puss. Och jag sa att det ville jag han skulle gjort.


Sen blev det måndag och han jobbade på Volvo och jag på McDonald's. Och han ringde mig och sa att han ville säga god natt efter jobbet. Jag var jättetrött men var vaken. Och den kvällen 23:e Oktober blev det första kyssen och sen efter det blev vi ett par.

Och jag älskar han lika mycket idag om inte mer. Vi har varit med om mycket, och mer kommer vi säkert gå igenom. Men så länge vi har varandra så kommer detta gå jättebra!


Älskar dig!


 


   

//Malin

     

Av Malin Mars - 22 oktober 2011 13:37

Snart är även denna helgen slut. Det går så fort även om man har en extra dag som jag har haft denna helgen.

Började denna lördagen med ett Bodypump pass, trots att jag redan har ont av träningsvärken från igår. Men det känns härligt på ett sätt. Får väl se hur ont man har imorgon.

Imorgon ska ja även prova spinning och core för första gången i livet....kommer väl dö av det men man ska ju inte dö nyfken har jag hört ;P


Annars idag så händer det inte mycket. Håller på och rensar lite skåp och så på massa saker. Och man hittar mycket roligt då...lite gamla kort och sånt. Fast inte så mycket på mig ;P


Jag får väl ta och fortsätta så man blir klar nångång.


Ha en bra lördag där ute


//Malin

Av Malin Mars - 22 oktober 2011 07:35

  4 port


600 g fläskfilé

2 dl risottoris (t.ex carnaroli eller arborio)

4 tsk olivolja

1-2 vitlöksklyftor, finhackade

1-2 gula lökar, finhackade

7 dl buljong, kalv eller grönsak

4 msk riven permesan

200 g skogschampinjoner


Hetta upp en tjockbottnad kastrull med 2 tsk olja. Tillsätt vitlök och lök, låt det fräsa i 1 minut utan att ta färg. Rör i riset och fräs ytterligare 1 minut. Tillsätt buljongen lite i taget under kokningen (bäst blir det om buljongen är varm) Rör om ofta och låt risotton koka sakte. När riset är genomkokt och risotton simmig så tillsätt osten och smaka av med salt och peppar. Hetta upp en stekpanna med 1 tsk olja och stek svampen hastigt. Rör sedan ner svampen i risotton. Skär köttet i 8 bitar, platta till dom lite, pensla med resterande olja och stek eller grilla dom. Servera risotton i djupa tallrikar, toppa med köttet och servera direkt.


Mycket  mättande och otroligt gott. Rena lyxmaten när man "bantar"

6/5

10 points

Ovido - Quiz & Flashcards