frumars

Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin Mars - 31 oktober 2010 18:04

Idag har det varit kurs. Lärt mig tekniken i alla fall. Bara och öva och öva och få fram sin egna teknik.

Men det blev ett lejon, sköldpadda och flodhäst.


      

Av Malin Mars - 31 oktober 2010 06:18

I fredags var det väldigt lugnt. Var rätt trötta både jag och Håkan.

Vi handlade lite och sen så gick vi bort och köpte mat på Amazing Thai. Lika gott som alltid.

Blev en tidig kväll i säng.


Igår så hade vi den vanliga morgonen som vi alltid har, en av oss sitter vid datan och den andra ser på tv.  Men bägge dricker kaffe.

Vid lite efter 9 begav vi oss för att möta Håkans syster som skulle flytta, men jag och Håkan skulle inte bära, utan vi åkte och målade istället.

Är lite pilligt och måla men det blev bra. Men jag personligen gillar inte vitt, är en färg jag snabbt tröttnar på. Men tur är att alla har olika smak annars hade nog livet sett väldigt tråkigt ut.


Vi åt lite pizza som dom hade beställt, käckt med familjepizzor i såna lägen, men man äter ju så fruktansvärt mycket hehe.

Sen åkte vi till Ikea och köpte lite ljus. Så man kan få upp mysfaktorn lite.

Håkan kollade på fotboll sen och resten av kvällen var framför tv:n.


Idag så vaknade jag tidigt för att Håkan snarkar så när han är förkyld. Och har jag väl vaknat så kan jag inte somna om.

Men det gör inget.

Idag så är det kurs på schemat. Idag blir det och modellera med sockepastan och lära sig tekniken och göra figurer. Sen är det bara bröllopstårta jag ska lära mig sen känner jag att jag är färdiglärd med det som jag behöver just nu.

  


Malin

Av Malin Mars - 28 oktober 2010 18:44

Sitter här och plöjer igenom all musik jag har på spotify, är ju en del hehe. Min bror tror inte jag lyssnar på allt. Och klart vissa låtar spelar jag förbi men jag glömmer alltid och ta bort dom...får väl se om jag kan göra det sen hehe.

Men det är en bra terapi, man släpper allt för en stund.




Dagen på volvo har gått bra. Får så fruktansvärt ont i fötterna men det är väl en vanesak, annars får jag be som beställa sulor och ha i skorna.

Imorgon är det fredag redan. Sjukt att det går så fort. Men det ska bli skönt.På dom två balanserna jag lärt mig är det svettigt som sjutton. INgen idé och ta en ren tröja på sig hehe.

Men man förbränner rätt mycket. Märker jag på min kropp, plus att man äter på fasta tider. Gött. Fått mina kläder från Haléns nu med så får se hur dom sitter.



Vi funderar på att byta rum och ha som sovrum här hemma, men får se om det blir så. Garderoberna i det rummet vi har gör att man inte kan möblera så mycket än på 2 väggar typ.

We shall see...


Nu ska jag duscha i alla fall och sen blir det mackor.


Malin




Av Malin Mars - 27 oktober 2010 19:36

  

Eller ja, onsdagen är ju snart över.

Nu börjar man känna sig lite mer mör i kroppen för varje dag som går men det är ju en vanesak säkert. Men det är bra med Volvo för det blir inte en massa småätande som det lätt blev när man städade. Nu äter man på sina raster, på fasta tider. Och det är bra...får bara se till och äta upp allt i frysen som vi fryst in av rester, sen blir det nyttigt...tror inte det blir så svårt på Volvo.

Fick samtal från städbolaget idag med, om en nyckel...men det har jag lämnat in allt som finns så det var inte mycket mer med det. Men jag har bara väntat på att dom skulle ringa mig...


Varit lite diskussion här hemma mig och Håkan emellan. Att jag vill göra saker med honom på helgerna...men det är svårt just nu känns det som.

Men vi får ta det när han har tid. Hade velat åka iväg bara han och jag en helg eller nåt, fast dumt nu när vi ska till Thailand. Men men vi får se.


Denna trista årstid tar fram allt som jag går och funderar på och det kommer fram en massa tankar. Känner mig fruktansvärt tråkig...ingen som tar tag i saker och vill göra nåt, bara jag men när jag försöker och få till nåt och göra kanske 1 gång per halvår eller nåt, så blir det trist när man bara får nej hela tiden. Men men det är sån jag är och tänker inte ändra på det. Men får försöka.....suck


Nä, nu ska jag lägga mig tror jag.


Malin


Av Malin Mars - 26 oktober 2010 19:07

Nu när jag kommit tillbaka till Volvo så känner jag sakta men säkert en viss lättnad inombords. Och att lite av trycket släpper är skönt.


Men en sak som jag inte gillar med mig själv är att jag vill för mycket. Är nog bara jag själv som känner såhär men jag vill umgås så mycket jag kan med mina vänner. Och då blir man lite trött efter ett tag och försöka...ingen speciell nu som jag pekar ut med detta mer än mig själv. Jag måste försöka hitta nåt annat och sysselsätta mig med när jag är ledig. Tårtor visst men får bli nåt som gör att jag känner  att jagär värd det liksom och får nåt för det.

För visst jag har inga barn som kräver min uppmärksamhet när jag är ledig men man ska ju inte behöva ha det för att hamna på samma nivå. Det hela handlar om att skaffa mig ett eget liv som är mitt och som fyller upp det jag känner i och med detta. Men hur det ska gå till vet jag inte.

Får väl ta ett helgjobb i värsta fall   


Ibland så kommer det små trådar som man  får bearbeta lite i tur och ordning, denna tråd ska jag nog kunna bearbeta lite...


Malin

Av Malin Mars - 25 oktober 2010 17:43

Jaha så är det löning, gött. Alltid trevligt och få pengar in på kontot. Fast jag får ju även in pengar den 27:e såg jag nu när jag kom hem...från Volvo.


Dagen har gått snabbt. Mycket som ska in i huvudet igen och det är mycket som man känner att man har gjort förut. Men mycket som är nytt med. Mycket folk på linen och mycket mer truckar känns det som än det någonsin varit typ.

Men det känns väldigt kul och vara tillbaka och man känner sig lättad. Fick även min semester i januari beviljad, varit lite orolig för det. Men det var inga problem. Bara och visa framfötterna och så fram tills dess känns det som.


  


Enda som är lite galet käner jag är att kaffet är verkligen äckligt i maskinerna. Men man får väl gå till cafeterian och köpa deras kaffe istället. Tror det smakar mycket bättre.


Trött i kroppen och så med. Men så är det ju den första veckan. Så blir en härlig dusch strax och sen fixa för morgondagen sen lägger jag nog mig i sängen och ser på tv.


Malin



Av Malin Mars - 24 oktober 2010 05:48

Nu när jag är vaken såhär tidigt så ser jag att det regnar ännu. Alltså har det regnat ett helt dygn. Usch det är lite tråkigt men samtidigt mysigt.


 

Igår var vi hela eftermiddan och kvällen uppe hos Karin och Bengan. Jag och Karin åkte och köpte mat på Amazing thai och sen hem och åt jättegod middag. Sen så satte vi igång och planerade. Vi ska ju först till Bankock, sen till Chantabury i 2 dar där jag hoppas att jag ska kunna få simma med delfiner om dom byggt klart anläggningen. Då ska vi bo på detta hotellet:

  

Sen blir det tillbaka till Bankock flygplats för att sen flyga ner till Krabi och bo där i 3 nätter. Då ska vi bo här istället:

Harvest House

  

Finns ingen pool på detta hotellet men det behövs inte då stranden ligger på andra sidan vägen. Och det är ju på stranden man kommer finna oss   


Efter Krabi blir det nog färja till Koh Lanta och vara där i 11 nätter.

Då bor i på Ocean wiew resort Koh lanta och då bor vi precis på stranden.

    


När vi bor på Kohlanta så ska vi åka iväg på en liten utglykt vi hitta till en ö som heter Koh Mook. Där finns en grotta som kallas smaragdgrottan för sitt gröna vatten som man simmar igenom för att komma till en undanskymd lagun. Men man kan inte stanna här för länge p g a tidvattnet. När det blir högt vatten kommer man nämligen inte ut...men är nog inte några problem om man har guide.


Så nu är resan klar i stort sett. Bara spara till fickpengar och sånt nu då. Det ska nog inte vara några problem, och Volvo tror jag inte sätter några käppar i hjulet heller hoppas jag...då får det bli som det blir.


Malin


Av Malin Mars - 23 oktober 2010 07:31

Det är svårt detta med vikten. Och vet det är några i min släkt som läser min blogg som är lite oroliga för mig för att jag inte mår bra. Men jag är OK.

Det är en massa kämpande, men grejen är nog att jag inte ger mig hän ordentligt ör nåt. Utan det är bara ytligt. Men mamma sa jag ska gå och göra ett ämnesomsättnings prov, tror det heter så. För och se om det är nåt som är låg eller högt. Så kanske man kan få hjälp den vägen med.

För jag vill inte ha det såhär. Jag må vara tjatig men det är en av dom stora grejerna i livet som trycker ner en nu.


Vet inte vad jag har för mål bara. När jag är nöjd. Men det är väl till storleken 42, nu är det ju 46/48 som är min storlek och den är inte rolig. Jag är ju som min mamma och gillar tajta saker. Och det är inte så snyggt just nu hehe.


Men ni behöver inte vara oroliga för mig, jag klarar mig.


Malin

Ovido - Quiz & Flashcards