frumars

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Mars - 29 februari 2012 20:54

Imorgon är det så dags...och jag e jättenervös.

Men det kommer bli så bra så.

Ska försöka vara vaken så länge jag kan och bli riktigt trött så kanske man somnar utan och tänka sen..det är ju då man inte kan somna. Men det ska bli så skönt och slippa glasögon och linser...

Skriver när jag kan se igen :P


//Malin

Av Malin Mars - 25 februari 2012 19:25

Idag så frågade jag Håkan vad han ville hitta på idag. Och då sa han vi kan ju åka och kolla på säng. Och vi åkte till Sova på Hisingen.

Vi fick hjälp av otroligt trevliga Susanne. Hon var verkligen serviceminden och gav oss den hjälpen vi ville ha. Först så fick vi prova en jätteskön säng som var lite kramig i madrassen kan man säga. Man sjönk ner och fick bra stöd där man ska ha det. Men Håkan gillade den inte. Så vi gick vidare till Tempur avdelningen. Men det gillade inte jag, dom var hårda även om madrasserna formade sig efter en. Håkan gillade dock denna.

Sen fick vi prova en lite fastare säng men ändå lite kramig som den första. Och den föll i smaken för oss båda. Så det hela slutade med att vi beställde denna. Så om 4 veckor får vi en ny säng. En som vi kommer sova jättegott i och som kommer avlasta där det behövs. Den är inte billig men det är en investering i nåt som man använder en stor del av livet i.


En Jensen blev det


 


//Malin

Av Malin Mars - 25 februari 2012 19:25

Idag så frågade jag Håkan vad han ville hitta på idag. Och då sa han vi kan ju åka och kolla på säng. Och vi åkte till Sova på Hisingen.

Vi fick hjälp av otroligt trevliga Susanne. Hon var verkligen serviceminden och gav oss den hjälpen vi ville ha. Först så fick vi prova en jätteskön säng som var lite kramig i madrassen kan man säga. Man sjönk ner och fick bra stöd där man ska ha det. Men Håkan gillade den inte. Så vi gick vidare till Tempur avdelningen. Men det gillade inte jag, dom var hårda även om madrasserna formade sig efter en. Håkan gillade dock denna.

Sen fick vi prova en lite fastare säng men ändå lite kramig som den första. Och den föll i smaken för oss båda. Så det hela slutade med att vi beställde denna. Så om 4 veckor får vi en ny säng. En som vi kommer sova jättegott i och som kommer avlasta där det behövs. Den är inte billig men det är en investering i nåt som man använder en stor del av livet i.


En Jensen blev det


 


//Malin

Av Malin Mars - 25 februari 2012 07:27

Jag tänkte att jag skulle färga mitt hår nu innan jag ska operera ögonen så det blev riktigt rött.

Därför så blonderade jag mitt hår så man får en mer intensiv färg. Resultatet ser ni nedanför. Haha, har aldrig varit blond och sagt jag aldrig ska vara det heller. Det enda konstiga är att det är blondt på sidorna och sen upptill är det mer gult. Håkan gillar det inte alls. Men han får väl vänja sig bara.Fast jag vet inte om jag ska ha kvar det. Ska prova och lägga i en ännu blondare färg upptill. Får se hur man ser ut, annars är det ju bara och lägga i den röda färgen som jag har tänkt hahaha.


 

//Malin

 
Av Malin Mars - 24 februari 2012 07:12

                      

Jaha, så är det fredag. Jag är hemma då jag har haft feber och huvudvärk från helvetet. Hatar och vara hemma mer än jag behöver, speciellt när alla andra jobbar ändå. Och sjuk är inte rolig och vara. Men det är likabra att det kommer nu än nästa vecka. Känns väl sådär kul att man är hemma denna veckan och sen jobba 3 dar nästa vecka. Men men det får bli som det blir.


Idag så mår jag bättre, men ska ändå ta det lungt. Ska sitta och pyssla lite med modellering. Försökte mig på att göra en prinsessa igår. Men hon blev mosad för hon blev så ful. Får se om jag kan ge mig på det igen.


Vad händer i helgen då? Idag blir det nog en lugn fredagsmys kväll. Imorgon blir det nog ut och käka lite med folk. Får väl se hur den kvällen slutar hahaha. Sen är helgen slut redan.

Mycket som är planerat alla helger framöver känns det som. Är väl nästa helg som är lite fri typ, mest för att jag inte ska ha för ont i ögonen. Men får väl se vad som händer. Helgen efter det hoppas jag på att det är fest hemma hos en kollega i Majorna och sen helgen efter det ska jag och några kollegor hem till en annan som varit sjukskriven ett tag nu, så han inte glömmer oss hehe.


Nä, nu kurrar min mage, får väl fylla den med mat. Imorgon är det vägning med...hoppas hoppas.


//Malin 

 
Av Malin Mars - 23 februari 2012 08:16

Nu gör snart våren intrång i detta lilla land. Och med detta är det många som fyller år, konferanser på jobbet, examen, bröllop och dop. Varför inte fira just din speciella dag med en egen designad tårta framtagen precis just efter dina egna önskemål? Jag hjälper dig/er gärna med detta för att just du ska få det där lilla extra. Så hör av er till mig, antingen genom att skriva en liten kommentar här på bloggen eller via min hemsida www.marscake.se

Jag hoppas vi hörs!


ps. håller till i Göteborg med omnejd ds

                                                       

                                                  
               

                                                         

//Malin


Av Malin Mars - 20 februari 2012 18:01

...ja om 10 dar så är det dags och ta bort nåt som jag levt med i större delen av mitt liv.

Minns ännu när jag fick börja med lapp för ögat och hur arg jag var varje gång mamma skulle sätta på den på morgonen. Fuskade ibland och lyfte på den men höll mig ändå oftast från att göra det.

Glasögon har jag haft längst.

Linserna kom när jag kände att jag inte kunde spela handboll med glasögonen. Minns hur jobbig den första dagen var och hur ont det gjorde i ögonen. Nu har jag haft det så länge så jag skulle kunna sköta mina linser i sömnen.


 

Men nu hoppas jag att allt detta är ett minne blott. Det är klart att jag är nervös. Först för att man ska vara vaken under hela ingreppet som dom gör..det gillar jag inte men det är ju inte under så lång tid. Men det kommer säkert kännas som en evighet.

Sen är det över att göra nåt fel efter operationen som gör att det blir komplikationer. Kommer vara hyper försiktig. Kommer inte gå till jobbet förrän jag känner att ja klarar av det. Sen hur man ska sköta resten får man ta då. Att inte sminka ögonen på 1 vecka klarar jag, att inte träna på 1 vecka med. En svår sak är duschen, risken är ju att man inte tänker sig för och låter vattnet rinna över ansiktet..hmm. Och sen att det kommer klia, och så inte tänka sig för där med..men jag ska trippa på tå med allt hehe. Bättre det än och riskera nåt.


Men jag är redan nervös!!


//Malin

Av Malin Mars - 19 februari 2012 07:47

Igår var en rolig dag. Var dags för ännu en kurs i modellering. Denna gången var det och göra ett litet brud par.

Var Anna som hölli det, hon är otroligt duktig.Får figurerna man gör att se riktigt bra ut, dom får en egen personlighet.


Var mycket pilligt men otroligt kul. Finns mycket man kan använda detta Höll på i 9,5 timmar...hade kunnat hålla på hur länge som helst hehe. Men man blir lite mosig i huvudet med.


Detta var mallen vi gick efter.


 

Såhär blev mina


          

//Malin

Ovido - Quiz & Flashcards