frumars

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Mars - 12 maj 2012 08:43

Så är det helg igen. Varit en lång vecka med både upp och ner i humöret. För det mesta upp.

Har roligt på jobbet, är tur man har roliga människor omkring sig som gör att man glömmer det är tungt som det är, man känner det först när man kommer hem och sätter sig i soffan.


Har tränat mer denna veckan och det gör en verkligen glad och man släpper allt som hänger över en. Har inte så mycket som tynger mig så, men det är flytten och sen lite grejer mellan en person och mig. Det är fruktansvärt svårt och bete sig mot denna men jag ger inte upp. Även om det kanske hade varit det bästa.

I torsdags var jag träffade en personlig tränare, Kim. Han kändes helt rätt för mig, inte så strikt men ändå liksom allvarlig och fattade vad jag ville med min träning. Så nu blir det och köra med honom ett tag så man kommer igång och kunna nå sitt mål. Han testade mig lite och kollade hur rörlig jag är och vad jag väger. Kan säga att jag har stela fotleder och lite stela armar. Men det ska vi jobba bort. Och när jag ställde mig på vågen på gymet blev jag riktigt glad. När jag vägde mig senast så vägde jag 94...detta var väl för 3 veckor sen. Och nu denna gången så visade vågen 90.

Alltså har jag totalt gått ner 20 kg sen förra februari. Lång tid ja, men nu är dom borta. Nu är det 10 kg till som ska bort.

Och det ska gå!!


Idag så blir det och fortsätta packa och ställa bort lite grejer så det är i ordning för flytten. Vill inte att det ska vara oorganiserat den dagen vi flyttar utan vill veta att allt e färdig och bara och köra. Får hoppas vi kan få fixat transport. Så det går smidigt.


Nä, nu blir det och plocka ordning här lite och sen ge sig ut på lördagens bestyr....i'm coming back slowly!!!


Malin



Av Malin Mars - 5 maj 2012 09:23

Mitt självförtroende är på väg neråt känner jag. Vet inte vad som har hänt men nåt fick mig och sluta kämpa med vikten och att sätta mig själv först. Det får bli ett slut på detta nu. Jag är en omtänksam person och bryr mig om dom som jag gillar och vill dom ska må bra. Men jag måste ju även sätta mig själv före alla andra så att jag inte faller ner jag med på vägen liksom. Det är en svår balans detta men måste försöka hitta den.

Känns som jag liksom blir en värre människa i folks ögon på senaste tiden och det vill jag inte vara. Jag vill vara en glad person som verkligen är sig själv som ingen är rädd för eller vad man ska kalla det för. Jag är inte en sån hetsk person som jag har varit på sistone. Men när det finns demoner inom mig som slåss omedvetet så blir det helt kaos med mig.


Vikten har gått åt helvete, inte så att jag har gått upp en massa men vågar inte ställa mig på vågen typ. Men nu är det dags och ta tag i det igen och verkligen hänga fast i kämpandet. Jag har ju ett mål som jag måste nå, även Sahlgrenska har sagt att jag måste ner minst 5 kg, och 5 kg är inte mycket. Och inte nåt omöjligt alls.

Så nu är dagarnas mat för nästa vecka bestämd och ska inte slingra iväg igen.


Annars så rullar det på. Börjat och packa lite smått inför flytten. Får nog snart bli lite mer seriöst ellr vad man ska säga så man inte står där sen och panikpackar allt på en gång. Kan vara skönt och kunna lägga in saker i bilen sen veckan när man får nyckeln och kunna köra ut grejer så det finns lite där innan man tar allt på en gång. Det är bara 1 månad kvar.


Nu ska jag göra ordning mig sen blir det åka handla.


Ha en bra helg.


//Malin

Ovido - Quiz & Flashcards