frumars

Alla inlägg under juli 2011

Av Malin Mars - 31 juli 2011 09:47

Ja, snart är denna helgen till ända med. Nu är det bara en vecka kvar sen ska dom blåa kläderna på igen.

I fredags så var jag som sagt var ute hos Jenny och satt där ute och tjöta bara. Grabbarna var ute och hade kommit hem vid 3.


Jag och Jenny åkte hem till oss på lördagen så fort som vi hade ätit frukost. Sen öppnade Mike och Håkan öl igen. Och sen blev det och åka ut till mamma och pappa för pappa fyllde år. Moster, farmor och farfar och dan och theo var med där ute.

Åt pappas goa hemmagjorda pizza och min goda gräddtårta. Är allt mycket godare än dom söta som jag gör annars.


   

Sen åkte vi hem och vände typ. Hämtade Dan och åkte ut till Kärna. Dr var det full rulle utanför Veronica. Vi satt där och tjöta med alla och hade det jättetrevligt. Åkte hem vid 23 typ, var nykter för det var en person som inte ville sova över denna gången...säger inte vem.


Idag så är det inga planer mer än att ja ska träna i eftermiddag. Spelar ingen roll hur varmt det är eller om det kommer upp nåt annat. Det får vänta för nu ska fettet brännas bort på mig. Det är svinjobbigt detta. Men nu ska jag skärpa mig.

Är ju kalas imorgon med, men då blir det inget gottigott för min del. Nu blir det stenhårt och strikt igen.

90 kg ska jag väga innan augusti är slut!!!


Malin

Av Malin Mars - 29 juli 2011 07:54

Ja, det är en vecka kvar lite drygt på denna semestern. 4 veckor går snabbare än man tror. Och ändå känner man sig utvilad även om det känns som dagarna springer fram.

Men det ska bli skönt och komma tillbaka till verkligheten lite och träffa alla goa arbetskamrater igen.


Idag ska jag göra lite provdekorer till bröllopet som jag har fått äran och göra cupcakes till. 70 st lite drygt hehe. Så jag har lite och göra den första veckan. Det är tur att fredagen där är gul. Får se hur brudparet vill ha det. Bästa hade varit om jag hade kunnat förbereda dekorationen och presentationen av bakelserna på plats, under tiden som festen är typ. Får se vad dom säger.   Ska bli kul och få pyssla åt andra igen ;P


 


I eftermiddag sen blir det ut till Kärna. Grabbarna ska ut och göra stan ikväll och jag är gärna ute hos Jenny, i förhoppningsvis soligt Kärna och får lite sol på mig och bara umgås hon och jagoch tjötar lite skit hehe. Och den lilla pappegojan Lilly kommer og hålla hos roade med. Hon e för söt den tjejen.


Nu blir det lite pysslande.

Ha en bra dag där ute.


Malin





Av Malin Mars - 27 juli 2011 19:36

Dagen har verkligen pendlat upp och ner med mitt humör idag. Ibland e jag glad för att sen känner jag bara för att gråta. Vet inte varför det är så.

MIn motivation tryter. Nu får det vara nog snart. Och vet inte vart man ska vända sig, för känns som ingen förstår detta.


Borde väga mig på fredag, men jag tänker inte göra det förrän nästa vecka nu när jag tar mig i kragen och motionerar igen. Nu ska jag bara komma in i rätt spår igen och inte slarva. Blir ingen alkohol tills vi ska på kräftskiva i augusti nu först. Jag vet jag klarar det så det är bara och göra.


Malin



Av Malin Mars - 26 juli 2011 06:58

Regnig morgon idag igen. Sommaren känns som den är över och det återigen blir en tidigt höst. Men jag har ju 2 veckor semester kvar så får hoppas på bättre väder under den tiden som är kvar.

Idag står det tvätt på schemat för älsklingen nu på morgonen. Sen blir det och förbereda för middagen som vi ska bjuda på idag. Kul och träffas igen med dom närmaste vännerna. Gillar jag.

Blir även och slänga ihop en tårtbotten till pappas tårta som han har beställt till på lördag när han fyller år.


Imorgon ska jag ut och sätta upp mina affisher så det är gjort. Får väl se om det är någon som tycker det är intressant   


Vill ner till Ullared med. Men det ska vi göra i September/Oktober nångång jag och Jenny. Blir och åka ner mitt i veckan denna gången. Vi är ju rätt snabba där nere men kan ju vara skönt och kunna gå där när det är liiite mindre folk än vad det är just nu där nere. Vi får se när det blir.


Nu blir det kaffe och sen en lätt frulle.


Malin

 
Av Malin Mars - 25 juli 2011 19:33

Min dag har varit bra. Blev god mat och fika som gick hem hos gästerna. Nästa år blir det lite mer än i år hehe..


   


Nu är det lugnt resten av dagen/kvällen.

Tänker återigen och mår inte bra inom mig. Vill verkligen leva ut mitt rätta jag. Vilket jag hoppas kunna hitta till snart.

Nu är det slut med ALLT onyttigt på ett tag sen. Ska inte unna mig nåt förrän jag nåt mitt mål, eller i alla fall försöka.  Det räcker nu. Innan jul ska jag vara klar, och tiden går snabbare än man tror.

Så är det och så får det bli. Hoppas bara det går som jag vill annars vet jag inte vad....morr.


Malin



Av Malin Mars - 25 juli 2011 06:59

Idag är ingen vanlig dag, idag är det min födelsedag. HURRA HURRA HURRA!


 


Malin

Av Malin Mars - 24 juli 2011 15:22

Nu är vi på väg hem igen. Lite tråkigt men samtidigt skönt.Dock känner jag nu när jag sitter på tåget o lyssnar på musik att jag inte mår så bra längre. Jag ser mer och mer saker och känner att jag duger inte till nåt typ. Vet att många rycker att jagär stark o duktig på saker jag gör men känner ändå inte att jag duger. Och det är jobbigt.På onsdag blir det nytt startskott med min vikt. Inget sött eller alkohol på ett bra tag och det får även min kära man och min närhet acceptera för jag vill inte vara denna stora tjej som jag är. Jag kan det har jag fått bevis på men nu SKA resten bort! Gör ont i mig och se alla valkar och känner mig bara äcklig och ful.


 Resten av sakerna i livet tänker jag med ta tag i ordentligt. Vill folk i min närhet NTF ha min hjälp t.ex behandlar jag dom likadant tillbaka och satsar på andra. För nu är jag trött på att bli sviken. Det gör så jag nästan börjar gråta när jag tänker på det. Antar jag är för snäll men jag vet vlka jag ska ge mot, för dom ger tillbaka...så får det bli.


Hua,  imorgon inleds sista året med en 2 i hur gammal man är..sen får man skriva 3 framför. Är både kul o lite jobbigt. Ingen riktig kris ännu men kommer kanske, fast jag tänker mer på saker man satt upp som mål när man inledde vuxenlivet som ännu inte är där. Men det kommer väl innan 40 hoppas jag...


Malin

Av Malin Mars - 23 juli 2011 08:29

Idag är det sista dagen här nere i Köpenhamn. Det har regnat en del men igår så sprack det upp. Och då märkte man med en gång hur mycket folk det är ute. Mysig stad detta och en hel del och se. Vad vi ska göra idag vet vi inte helt säkert. Skönt det med.Hemskt det som hänt i Norge. Man måste verkligen ha ett hatmot allt o alla för att göra ett sånt galenskap. Helt sjukt. Man är verkligen inte säker på nåt ställe på denna jord. Även vi små länder är utsatta. Och det är sjukt att det ska vara som det är i världen. Nä usch. Vart är vi på väg? Malin

Ovido - Quiz & Flashcards