frumars

Alla inlägg under augusti 2011

Av Malin Mars - 31 augusti 2011 19:10

Det är verkligen svårt och klä sig nu på dagarna. Det är tur att man bara går in och ut från bilen på vardagarna men helgerna är svårare när det är så kallt på morgonen och sen blir varmare under dagen.


Veckan har varit bra än så länge. Tränade i måndags och fick go träningsvärk av den som kom först idag. Alltid värre två dar efter träning konstigt nog.

Idag så har det blivit en härlig promanad på kvällen på en timma. Så skönt och rensa huvudet helt innan man ska varva ner ordentligt inför kvällen..


Imorgon blir det ingen träning, dock övertid igen. Men det blir nog inte så länge för vi orkar inte så mycket mer  hehe.


Många som är sjuka med på jobbet, får väl se hur det blir imorgon. Varit kaos idag i alla fall då folk droppat av under hela dagen.

Och samma prat om barn hela tiden. Det är tur att man har headset ibland. Men vill inte ha i det hela tiden, då känner jag mig så avskärmad. Får väl ta och bita ihop och lyssna på det, men ibland är det bara jobbigt.....


Nä nu ska jag gå och ta mig en härlig dusch.


// Malin

Av Malin Mars - 28 augusti 2011 13:27

Här är alla bilder från Madde. Några blev inte så bra, naturens fel hehe. Men nu väntar vi på regn vi två och hoppas kunna göra lite roliga bilder när det väl sker.

Om ni är på jakt efter en bra fotograf, kan vara till bröllop, porträtt bilder på dig själv, gravidbilder, parbilder eller kanske bilder på barna som man kan ha som julkort längre fram?

Då kan jag rekomendera STARKT att ni tar kontakt med Madde. Hon får en och slappna av och hon är grymt duktig för att vara en fotograf som har det mest som ett stort intresse. Hon är mycket bättre än stela fotografer som har det som jobb varje dag...http://madelenel.blogg.se/   (hon lägger upp bilder på allt möjligt bara och leta runt lite)


Här är bilderna i alla fall:

           

//Malin


Av Malin Mars - 24 augusti 2011 19:01

Gud vad jag är trött i kroppen. Och huvudet.

Blev lite övertid idag med klipp och klistra. Det är inget roligt och göra med det är lätt övertid.


Torsdag redan imorgon. Veckorna går snabbt. Och snart lön med, det känns skönt. Nästa vecka blir det ingen överitd för min del, då ska jag träna desto mer. För det har det inte blivit nåt av nästan denna veckan. Men det är tur att man har ett sånt aktivt jobb.

Ska inte gå upp denna veckan. Då blir jag ledsen på mig själv.


Ja, det händer lite saker runt om mig, men tänker inte skriva nåt om det här. Är bara jobbigt...men det kommer en tid då även min bägare rinner över...


Nu blir det dusch.


//Malin

Av Malin Mars - 24 augusti 2011 19:01

Gud vad jag är trött i kroppen. Och huvudet.

Blev lite övertid idag med klipp och klistra. Det är inget roligt och göra med det är lätt övertid.


Torsdag redan imorgon. Veckorna går snabbt. Och snart lön med, det känns skönt. Nästa vecka blir det ingen överitd för min del, då ska jag träna desto mer. För det har det inte blivit nåt av nästan denna veckan. Men det är tur att man har ett sånt aktivt jobb.

Ska inte gå upp denna veckan. Då blir jag ledsen på mig själv.


Ja, det händer lite saker runt om mig, men tänker inte skriva nåt om det här. Är bara jobbigt...men det kommer en tid då även min bägare rinner över...


Nu blir det dusch.


//Malin

Av Malin Mars - 22 augusti 2011 17:24

Såg på korten som Madde hade lagt upp på mig, inte fått alla ännu, och jämförde med hur jag såg ut i Thailand. Och herregud...


jag i Thailand, januari/februari


   

Augusti

 

Eller är det bara jag som ser skillnaden?   


//Malin

Av Malin Mars - 21 augusti 2011 18:37

ja denna helgen har sprungit fram. Känns som man inte gjort så mycket heller men det som har hänt har varit helt lagom.

Igår så åkte vi och vägde oss och jag har gått ner 1,7 kg på en vecka och det känns bra. Har märkt det på kroppen och allt. Så nu är det bara och fortsätta.


Efter vägningen åkte jag upp till Madde och fotades. Gud vad det är segt på 45:an nu, men det blir nog bra när det är klart. Vågade inte riktigt släppa loss men lite. Spänd på och se bilderna med.


Blev hem och handla och fixa lite tacopaj innan vi åkte till Gråbo på kräftskiva. Mycket trevlig kväll och många trevliga människor. Blev lite sent och mår idag som jag förtjänar hehe. Men det blev värre när jag kom hem. Fick sovit lite och nu är jag väl lite piggare. Men kommer nu stämpla in tidigt hos John Blund.


  //Malin

Av Malin Mars - 17 augusti 2011 18:59

 


4 port


600g rödspättafilé

1 purjolök

2 dl matlagningsvin

2 tsk fiskfond

2 dl fraiche max 8%

6-8 coctailtomater

1 burk, 60 g röd stenbitsrom

1 kruka gräslök

800 g potatis


Koka potatisen. Strimla purjon opch lägg i botten av en stekpanna med smält smör i. Salta och peppra fisken och rulla ihop, fäst med tandpetare så håller det sig bättre. Lägg dom ovanpå purjon. Rör ut fiskfonden i vinet och häll över fisken. Låt det sjuda under lock i 5 min. Lyft ur fisken med en hålslev och håll varm vid sidan av under folie. Röra ner fraice och låt koka upp. dela tomaterna o lägg i pannan tillsammans med stenbitsromen o fisken. Strö över finhackad gräslök o servera med potatisen.


9 points



mycket gott o smakrikt


Av Malin Mars - 17 augusti 2011 18:46

Idag blev det första arbetsdagen för denna veckan. Och det känns skönt. Men fyyy. Har kännt mig så ofräsch typ. Svetten har bara runnit av mig till och från, vaknade ju häromnatten och var helt genomblött i sängen av svett. Samma svallningar idag på jobbet. Usch och fy.

  Är helt slut nu efter dagens jobb. Så blir nog att man sluter ögonen tidigt idag.


Fick hem kläder som jag har beställt, mest till kräftskivan i helgen. Hade beställt det i lite mindre storlekar än vad jag brukar ha. Brukar ha 46-48. Beställde detta i 42-44. Och allt passar!!!Weiii

Har minskat 4 cm runt magen på en vecka. Nu vill jag bara det ska synas mer på vågen med. Men ska ta det lite lugnt med och pressa mig för hårt med träningen, men ska ut och gå resterande dagar av denna veckan. Söndan kanske man är lite seg men ska försöka.


Nu, blir det och fixa maten för imorgon. Åt jättegod fisk idag. Ska lägga upp receptet nu med.


//Malin

Ovido - Quiz & Flashcards